Draadloos netwerk "hapert"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floes3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik ben Sjoerd en heb een probleem met mijn internet verbinding.
ik heb dit al een aantal jaar.
Als ik op het internet zit of programma's heb draaien zoals XFire(heeft internet nodig) dan werkt het op sommige moment niet meer.
Ik weet niet waardoor dit komt. Eerst dacht ik dat het aan mijn laptop lag omdat mijn ouders en zussen hier geen last van hadden.
Nu heb ik dus een nieuwe laptop en nu heb ik het weer! kan dit aan een programma liggen die ik heb draaien op mijn laptop en mijn ouders niet?
of is het echt de hardware?

In dat geval:

HP Pavilion G6:

Processor: AMD A8 - 4500M
intern geheugen: 6144 MB DDR3
Videokaart: AMD Radeon HD 7640G
Draadloos: 802.11n (150 Mbit/s)

Ik hoop genoeg info te hebben gegeven.

Mvg,

Sjoerd

dit gebeurt op je kamer mag ik aannemen?? is jouw kamer de verst gelegen vanaf het modem?? Probeer het eens dichterbij het modem!

dit gebeurt op je kamer mag ik aannemen?? is jouw kamer de verst gelegen vanaf het modem?? Probeer het eens dichterbij het modem!

Dit gebeurd ook in de Woonkamer waar de modem staat. dit is het probleem dus niet.

Misschien is de Internet-verbinding (of de router) overbelast. Laat eens iedereen loskoppelen van je thuisnetwerk (of hun pc's/laptops/smartphones uitzetten) en jou dus exclusief het thuisnetwerk laten gebruiken.
Heb je het probleem dan niet, dan zal het aan overbelasting liggen dat het in andere situaties niet werkt (denk aan downloads etc.)

Tijs.

Bedankt voor de snelle reacties en het mee denken.

Ik download op deze laptop niet, en heb gister in mijn eentje op het thuisnetwerk gezeten, het probleem was er nog steeds.

Sjoerd.

Bekijk/probeer eens het volgende:
Open Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Klap Netwerkadapters open
Dubbelklik op je draadloze netwerkkaart
Zet alles UIT in het tabblad Energiebeheer
Kijk in het tabblad Geavanceerd na of ook daar (in de driver-instellingen) nog zaken staan die met energiebeheer te maken hebben en zet het zo dat het ontvangst/zendvermogen op maximaal staat en dat er geen energie wordt bespaard.
Kijk of dat allemaal wat helpt m.b.t. je probleem.

Vermeld tevens (alvast) in je volgende posting welke draadloze netwerkkaart je hebt vlgs. Apparaatbeheer. Mogelijk zijn er nieuwere drivers van.
En vermeld ook de precieze aanduiding van die laptop van je, dus een van de volgende aanduidingen (ik vermoed g6-2200 serie of g6-2300 serie):
HP Pavilion g6-1000 notebook pc serie
HP Pavilion g6-1100 notebook-pc serie
HP Pavilion g6-1200 notebook-pc serie
HP Pavilion g6-1300 notebook-pc serie
HP Pavilion g6-2000 notebook-pc serie
HP Pavilion g6-2100 notebook-pc serie
HP Pavilion g6-2200 notebook-pc-serie
HP Pavilion g6-2300 notebook-pc-serie

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb gedaan wat je zei, ik ben er net achter gekomen dat het alleen met bepaalde sites is.
bijvoorbeeld: ik lees de antwoorden op mijn vraag(Deze thread). vervolgens wil ik inloggen en krijg ik de bekende pagina: pagina is niet bereikbaar.
ongeveer 10 minuten later doet hij het weer. terwijl andere sites het in die 10 minuten wel doen..?
ik vind dit heel vreemd.

gegevens:
HP Pavilion G6-2205SD notebook serie
Qualcomm Atheros Communications AR9485 802.11b/g/n WiFi Adapter

Sjoerd.

Je zou aan je provider kunnen vragen of zij misschien 'verantwoordelijk' zijn voor de verstoring.
Het kan zijn dat ze aan hun kant (in de routeringstabellen etc.) een probleem hebben met de bereikbaarheid van die sites.

Natuurlijk zoveel mogelijk sites opnoemen waar je het probleem hebt ondervonden.

Tijs.

Je zou aan je provider kunnen vragen of zij misschien 'verantwoordelijk' zijn voor de verstoring.
Het kan zijn dat ze aan hun kant (in de routeringstabellen etc.) een probleem hebben met de bereikbaarheid van die sites.

Natuurlijk zoveel mogelijk sites opnoemen waar je het probleem hebt ondervonden.

Tijs.

Ik had eigenlijk ook verwacht dat het aan de provider lag,
nu ben ik dus sinds 2dagen geleden een nieuwe opleiding begonnen en heb daarbij mijn eigen laptop nodig.
Ik gebruik daar dus het wifi van school. ook hier heb ik het zelfde probleem.
het moet dus aan mijn laptop liggen.
ik heb alleen geen idee wat het kan zijn.. iemand ideeen?

Sjoerd.

Ik zou denken aan (combinaties zijn mogelijk):
a. malware. Probeer Malwarebytes Anti-Malware Free, update die ook en laat die scannen op malware. Natuurlijk ook je anti-virus software een scan laten doen.
b. gebruik van een (zelf ingestelde of via malware je toegediende) proxy server
c. gebruik van anonimizer software (wat zorgt voor het gebruik van een proxy server om je (achter) te verbergen, zie b.).

Tijs.

Ik zou denken aan (combinaties zijn mogelijk):
a. malware. Probeer Malwarebytes Anti-Malware Free, update die ook en laat die scannen op malware. Natuurlijk ook je anti-virus software een scan laten doen.
b. gebruik van een (zelf ingestelde of via malware je toegediende) proxy server
c. gebruik van anonimizer software (wat zorgt voor het gebruik van een proxy server om je (achter) te verbergen, zie b.).

Tijs.

ik heb het gevoel dat mijn laptop geen verbinding maakt als er een slechte tot redelijke internet verbinding is.
dit heb ik uitgeprobeerd met een hotspot via mijn mobiel, als ik mijn mobiel naast mn laptop had liggen had ik snel en goed internet.
ben ik naast de router gaan zitten goed internet! maar 2 meter verder (gewoon in de woonkamer) is het internet super slecht en laad hij zware sites dus niet meer.
dit is waarom sommige sites het wel deden en sommige niet..
ik heb geen idee hoe ik dit op kan lossen :(

iemand een idee?

Sjoerd.

Ik heb een heleboel ideeën:
a. Energiebesparende instelling in de wifi driver, zodat de wifi netwerkkaart niet 100% (uitzend-)kracht gebruikt. Open Apparaatbeheer, klik Netwerkadapters open, dubbelklik op je draadloze netwerkkaart en kijk in het tabblad Geavanceerd of je daar zaken tegenkomt die met energiebesparing en/of uitzend/ontvangkracht te maken hebben.
b. Veel andere wifi netwerken in de buurt die zich op hetzelfde kanaalnummer bevinden als jouw wifi netwerk. Je kunt daarvoor kijken m.b.v. inSSIDer. Uitleg/toelichting in het NL: hier
c. Theoretisch: In de draadloze router staat ingesteld dat die niet op 100% kracht uitzendt. Kijk in de instellingen in je router na of daar idd. zo'n instelling bestaat en waar die op staat.

Ik heb wel even tijd om evt. je te helpen bij bovenstaande zaken via TeamViewer , als je (NU) komt op de Helpmij chat

Tijs.

Ik voeg er nog een aan toe: Ook in de Energiebeheer instellingen van Windows kan het zijn dat de uitzend/ontvangkracht op minder dan 100% wordt gezet.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> powercfg.cpl
Zal wel in de Geavanceerde instellingen staan van je huidige energie-profiel.
En let op als je een laptop hebt: er zijn aparte instellingen voor indien via netspanning aangesloten en op accu.

Tijs.

Een update:
a. Op de router is niet de uitzend/ontvangstkracht aan te passen
b. Kanaalnummer 2 is (veel) minder bezet dan kanaal 11, dus dat wordt nog aangepast in de router om mee te testen
c. In de driver was niets in te stellen over energiebeheer/uitzend/ontvangstkracht, ook niet na een update van de driver
d. Ik heb in het energiebeheerschema de uitzend/ontvangkracht verhoogt naar maximaal voor bij accugebruik. Bij via netspanning stond die al op maximaal.

Dus per saldo zijn er 3 dingen gewijzigd:
a. kanaalnummer
b. driver
c. instelling in Energiebeheerschema

Tijs.

Laatst bewerkt:
Via de chat is gemeld dat het probleem nu is opgelost: ook op de 2de verdieping goede ontvangst. Ik vermoed dat dat ligt aan het kanaalnummer en de instelling van energiebeheerschema.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina.

Tijs.

Tijs heeft me geholpen via teamviewer,

eerst een aantal instellingen bekeken, stonden overigens allemaal goed.
daarna de draadloos driver ge update en het kanaal van mijn router gewijzigd.
ik zit nu op mijn eigen kamer (Zolder) waar ik goede verbinding heb nu!
terwijl ik vanochtend niet eens verbinding had in de woonkamer!!

dankje wel Tijs!!

Sjoerd.

Toch nog een toevoeging:
Op school was hetzelfde probleem, lees ik zojuist terug. Dus moet (het grootste deel van) de oplossing gelegen hebben in de driverupdate en de aanpassing in het energiebeheerschema.

Tijs.

Toch nog een toevoeging:
Op school was hetzelfde probleem, lees ik zojuist terug. Dus moet (het grootste deel van) de oplossing gelegen hebben in de driverupdate en de aanpassing in het energiebeheerschema.

Tijs.

daar zat ik ook aan te denken, ik laat nog weten of het op school ook is opgelost.

Sjoerd.

Mocht het zo zijn dat je op school aan de netstroomadapter het probleem had zoals je beschrijft in je startposting en het is (na jouw test) ook daar opgelost, dan blijft alleen de driverupdate over. :P

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan