Draadloos netwerk + harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickRoss

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Hallo,

Ik zou graag direct kunnen downloaden op een harde schijf, zodat ik deze niet steeds naar mijn mediaplayer / pc hoef te brengen.

Ik heb de volgende mediaplayer gekocht: klik hier

Ik ga een dongel kopen zodat ik vanaf mijn pc, direct naar mijn mediaplayer (lees externe harde schijf) kan downloaden.

Maar kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n schijf? Of kan elke harde schijf aangesloten worden op mijn mediaplayer?

Gaat jullie voorkeur uit naar een 2,5 of 3,5 inch schijf? Maakt dat verschil nog iets uit qua snelheid van het overhevelen van de bestanden?

Ik hoor graag jullie reacties

Persoonlijk was ik voor een Popcorn Hour gegaan. Naast het feit dat deze al zelf intern een harde schijf hebben die ruim genoeg is, bieden ze vaak ook mogelijkheden aan om een NZB-file er op te zetten via een webinterface, waarop het apparaat zelf bij de nieuwsgroepen de files gaat downloaden. Daarmee kun je je PC er dus in feite tussenuit knippen qua downloads.

Persoonlijk was ik voor een Popcorn Hour gegaan. Naast het feit dat deze al zelf intern een harde schijf hebben die ruim genoeg is, bieden ze vaak ook mogelijkheden aan om een NZB-file er op te zetten via een webinterface, waarop het apparaat zelf bij de nieuwsgroepen de files gaat downloaden. Daarmee kun je je PC er dus in feite tussenuit knippen qua downloads.

Thanks voor je reactie. Ik ben echter een redelijke leek op dit gebied en wist ten tijde van het kopen van de mediaplayer niet dat het mogelijk was om direct naar je harde schijf te downen...

Ik wil graag een externe harde schijf van 1tb voor zo min mogelijk geld. Iemand ideeen?

Ik neem aan dat je de Wireless N dongle WL-329SL bedoelt?
Waar komt de HDD dan? In je PC of als externe schijf aan de Sitecom?

Ik neem aan dat je de Wireless N dongle WL-329SL bedoelt?
Waar komt de HDD dan? In je PC of als externe schijf aan de Sitecom?

Dat klopt, die dongel wil ik gaan aanschaffen. Ik wil de HDD aan mijn mediaplayer hangen. Die mediaplayer sluit ik aan op mijn tv, zodat ik dan al mijn muziek en films op mijn tv (en dolby surround) kan afspelen.

Heb ik daarvoor een speciale harde schijf nodig of kan dat met elke? En zou je voorkeur dan uitgaan naar een 2,5 of 3,5 inch?

Is het niet mogelijk om de HDD in de pc beschikbaar te stellen? Dan kan je daarop downloaden en dan van je pc naar de mediaspeler streamen via de N dongle.
Alleen of de bandbreedte genoeg is hangt van je thuissituatie af, bij mij thuis zou het niets wezen.

Maar goed jouw idee is dus downloaden op de pc -> overpompen naar de HDD die aan de mediaspeler hangt via de N Dongle. Is inderdaad wat betrouwbaarder :)
Wat voor schijf je gebruikt zou niet veel uit moeten maken, echter zou mijn voorkeur uitgaan naar een 3,5" aangezien de snelheid wat beter is daarvan en de opslagruimte voor hetzelfde geld groter.
Hoeft geen speciale schijf te zijn, zolang de schijf maar geformatteerd is op een manier die de sitecom mediaspeler herkend.
Zelf heb ik een Western Digital 1TB Green Power als externe schijf (via eSata aangesloten) en dat werkt vlot en geruisloos. Dus wellicht is zo'n schijf iets.

Is het niet mogelijk om de HDD in de pc beschikbaar te stellen? Dan kan je daarop downloaden en dan van je pc naar de mediaspeler streamen via de N dongle.
.

Is dat mogelijk? In dat geval zou ik in theorie dus geen externe harde schijf nodig hebben. Dan kan ik dus gewoon downloaden op mijn pc en vanaf daar streamen naar de dongel...

thanks voor je reactie btw

Als ik dit zo zie (van iBood gepikt):
Stream films, muziek en foto’s direct naar je TV
UPnP – verbind automatisch met andere UPnP apparaten in je netwerk

Dan zou het moeten kunnen mits de router in jouw netwerk ook UPnP ondersteund, wellicht kan het ook zonder maar dit zou het wel makkelijker maken.
In dat geval kan je de map in Windows delen, en dan zou de mediaspeler de map moeten zien als netwerkshare.
Je zou dit al kunnen testen als je de mogelijkheid hebt om de mediaspeler via een netwerkkabel aan de router te hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan