Draadloos netwerk heeft sleutel maar vraagt er niet om!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compass

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Op mijn eigen laptop zie ik voldoende bereik voor een netwerk van Sitecom ik heb de sleutel alleen als ik erop klik om aan te melden vraagt hij niet om een netwerksleutel. Er staat bij het netwerk wel aangegeven beveiligd te zijn maar als ik probeer te verbinden skipt hij de netwerksleutel vraag en probeert direct verbinding te maken met dit als bericht:

Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk gemaakt worden. het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik. vernieuw de lijst met beschikbare netwerken en probeer om opnieuw een verbinding te maken.

Ik kan dus geen verbinding maken met het internet!

HELP MIJ ?

Doe ereen kabel de router en je laptop/pc, doe dan het wachtwoord opnieuw intypen, kijk o.a ook even hier: druk op het schermpje van draadloos netwerk doe dan eens kijken of het netwerk in de lijst staat zo ja kijk even eigenschappen, doe dan eens kijken of je hebt aangevinkt of hij automatisch het wachtwoord ontvangt kijk of je dat dan kan uitzetten gooi hem dat uit die lijst, doe hem dan opnieuw connecten.

Succes :thumb:

Ik heb er nu een LAN-Kabel in maar hij reageert er niet op waar moet ik precies wat instellen?

Kan je in dit venster komen:

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/16/1281935160-660.jpg[/smallimg]

waar na je op eigenschappen moet doen, dat je dan even moet kijken of hij de netwerksleutel voor dat netwerk autmatisch ontvangt.(die tab heet draadloze netwerken).

dan zou het kunnen dat je netwerk daar staat moet je even via:

start>verbinding maken>alle netwerkverbindingen> rechtermuisknop >draadloze netwerkverbinding>eigenschappen>draadlozenetwerk verbinding>naam netwerk selecteren>eigenschappen>zo nodig vinkje weg halen bij sleutel wordt bij mij automatisch afgeleverd

Optie 2

Zelfde stappen maar dan op toevoegen naam netwerk code invullen in 2 vakjes floola je hebt hopelijk netwerk verbinding

Hier ben je even zoet mee

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
ben benieuwd of je Windows het Wireless gedeelte laat beheren of de software van de sitecom router gebruikt, dat laatste is het beste omdat je daar alle info in kwijt kan en ook kan toevoegen aan Profile (ADD TO PROFILE)

Hey na eigenschappen kom ik in een scherm waarin ik kan kiezen uit Algemeen / Draadloos Netwerk / Geadvanceerd ik zie nergens naam netwerk staan duis kan vanaf daar niet verder :(

Je moet na draadloos netwerk en als goed is staat daar je naam, dan moet je daar ook weer eigenschappen doen en even kijken of de sleutel niet automatisch wordt afgeleverd.

Kan het mischien zijn dat mijn laptop geen WPA2-personal heeft als mogelijkheid, en dat het daarom nog niet lukt?
Want als ik op deze laptop van een vriendin kijk staat er WPA2-Personal bij netwerkbeveiliging (of iets dergelijks)

is het niet zo dat bij XP je SP3 geinstalleerd moet hebben ? om gebruik te kunnen maken van WPA2- AES

Njah probleem hoeft niet meer opgelost te worden ik zit alweer thuis, het volgende probleem is nu alleen dat ik geen verbinding meer kan maken met het thuis netwerk. Ik had mijn lijst met netwerken opgeschoond en moest dus opnieuw het wachtwoord invullen dat heb ik gedaan het wachtwoord is goed alleen hij blijft op netwerkadres verkrijgen staan maar maakt dus geen vaste verbinding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan