draadloos netwerk, hoe te beveiligen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi, binnenkort willen wij hier een draadloos netwerk, omdat we nu een 2e pc ( laptop ) erbij hebben. Mijn eigen pc zit verbonden met een netwerkkabel, en dat wil ik zo houden. De laptop zal de draadloze verbinding krijgen.

We willen graag de boel goed beveiligd hebben, zodat mensen uit de buurt niet van onze verbinding gebruik kunnen maken. Binnenkort schaffen we dus een router aan, maar zou niet weten hoe je zoiets het beste kan beveiligen, daarom deze vraag aan jullie hoe ik dit het beste kan doen, want zijn er basis stappen hoe je dit moet doen, of ligt dat verschillend per router ?

Alvast heel erg bedankt !

Maak je geen zorgen.... staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van de router en is doodeenvoudig in te stellen....

Elke [moderne] router heeft meerdere beveiligingsmogelijkheden [WEP, WPA in verschillende varianten]... WEP is [voor doorgewinterde hackers] het makkelijkst te kraken... maar, tenzij je het gevoel hebt dat je buurman tot die groep hackers behoort, is WEP meestal al meer dan voldoende.......

dat klinkt rustgevend :D maar aangezien ik er geen verstand van heb, vraag ik het voor de zekerheid even rond. maar zo te lezen moet het dus goed komen :) heel erg bedankt voor je snelle reactie trouwens !

bedankt voor die stap voor stap handleiding :D als ik het zo bekijk moet het goed komen ;)

mijn excuses voor de late reactie, ik kreeg verder geen notificaties:confused:

iedereen bedankt voor zijn reacties, daarom kan deze topic op " opgelost " :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan