draadloos netwerk hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
117
hoi,

bij mij op school zag ik ineens dat iemand een draadloosnetwerk had gehost, maar er is daarbij geen gebruik gemaakt van een router(en nee het is geen mobiel netwerk)

mijn vraag is hoe doen ze dat dan?


bedankt voor het lezen
 
Lees op Internet etc. over Ad-Hoc netwerken. Zie (o.a.) hier.

Komt erop neer dat iemand vanuit een pc/laptop een eigen draadloos netwerkje maakt zónder een vast apparaat zoals een draadloze accesspoint of draadloze router te gebruiken.

Succes,

Tijs.
 
oh dat is handig! maar daarvoor heb ik dan wel een antenne nodig die het bereik van mijn adapter vergroot, wat is een goedkope maar toch een goede?
wat ik dus nodig heb is niet een antenne die ik op mijn router zet maar eentje die ik(bijv. met usb aansluiting) op mijn computer aansluit

ik wil ook bijv. bij mijn oma die in de straat woont ook dingen op internet kunnen laten zien(bijv. iets op nu.nl over iets dat daar in de buurt gebeurd was)
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat alleen als je pc bedraad aan Internet zit.
Oftewel: Je deelt je bedrade netwerkverbinding (die met Internet verbonden is) met je draadloze netwerkkaart (waar je een ad-hoc netwerkje op beschikbaar stelt).
Zoek voor het delen van Internet-verbinding naar Internet Connection Sharing danwel de afkorting (ICS)) hoe je dat moet doen.
Daarna een ad-hoc netwerkje opzetten op je draadloze netwerkkaart.

Overigens kun je dan net zo goed je draadloze router open zetten voor je oma.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
een paar jongens bij mij op school hebben een antenne aan de laptop aangesloten die een onbeveiligd internet in de buurt deelt met de rest van de klas.. hoe doet hij dat dan?
 
Door je verhaal over 'je oma' wordt het onoverzichtelijk.

Ok, laten we een situatie beschrijven: Je wilt draadloos LAN-gamen met vrienden of bestanden en printers delen zónder een Internet-verbinding daarbij nodig te hebben en zonder een draadloze router te hoeven gebruiken. Je maakt dan zo'n Ad-hoc draadloos netwerk.

Is er óók Internet-toegang nodig, dan moet dat geregeld worden via een andere (bedrade of draadloze) netwerkkaart dan die je voor het Ad-hoc netwerk gebruikt. Vandaar dat ik het had over het Internet Connection Sharing van een bedrade netwerkverbinding (die Internet heeft) met de draadloze netwerkkaart die het Ad-hoc netwerk beschikbaar stelt.

Wat zou kunnen zijn is dat die klasgenoot 2 draadloze netwerkkaarten heeft, waarvan er 1 verbonden is met een onbeveiligd draadloos netwerk en de andere het Ad-hoc netwerk beschikbaar stelt. Hij heeft dan die draadloze netwerkkaart die verbonden is aan het onbeveiligd draadloos netwerk gedeeld met ICS op de draadloze netwerkkaart die het Ad-hoc beschikbaar stelt.

Is dat een beetje duidelijk voor je?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik krijg een beetje hoofdpijn van al die letters^^

dat verhaal van 'mn oma' was een voorbeeld...

maar ik heb het die jongen die dat netwerk gehost had gevraagd, hij heeft met behulp van een antenne die hij aan zijn computer had gekoppeld(via USB aansluiting) verbinding gemaakt met een router in de buurt(maar voorbij de 100 meter die je normaal met een adapter kan halen), en dat internet gedeeld vanaf zijn computer met ons
 
Lijkt mij prima aan te sluiten bij wat ik schreef: Hij heeft 2 (bedrade en/of draadloze) netwerkkaarten (waarvan 1tje die 'met de antenne').
Hij verbindt de netwerkkaart 'met de antenne' met het draadloze netwerk verderop, en deelt die verbinding met zijn andere (bedrade/draadloze) netwerkkaart, waar jullie blijkbaar toegang toe hebben (Ad-hoc draadloos netwerk).

Tijs.
 
oke dan nog 1 vraagje, weet jij een goede antenne die ik zou kunnen kopen?

Nee, je kunt daar beter een aparte vraag over stellen hier in het Draadloos Netwerk subforum. Sluit dan eerst even deze vraag even af:
Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan