Draadloos netwerk icm UPC internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb Chello internet. Vaste kabel. Nu wil ik draadloos gaan, Hoe installeer ik dat.

Joop

Dan dien je een router tussen je kabelmodem en pc te zetten. Routers kun je kopen zonder en met draadloos gedeelte. Als je de PC dan voorziet van een draadloze netwerkkaart dan ben je hardwarematig waarschijnlijk klaar. Als je een laptop hebt dan kan het zijn dat er al een draadloze netwerkkaart in zit (zie boekjes). Anders die je een PCMCIA netwerkkaart draadloos te kopen.

Wel dien je rekening te houden met de afstand tussen de router en de PC. Als het signaal door betonnen muren moet dan wordt het signaal zwakker. Als dit te vaak gebeurt dan krijg een een trage of geen verbinding. Meestal kun je dan door je router iets te verplaatsen er wel iets aan doen maar als de afstand te groot is dan krijg je dit niet 1 2 3 voor elkaar.

Hier kun je een aardige cursus vinden
http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseaction=home.showTotalCursus&id=48563&type=6&uitleg_id=18

Merken van router die erg goed zijn
Linksys en Asus

Maar ik zou mij er eerst goed in verdiepen zodat je meer kennis krijgt hoe dit werkt.

Een andere mogelijkheid is het aanschaffen van de router welke vanuit UPC beschikbaar wordt gesteld. Hierbij krijg je Helpdeskondersteuning (mocht je het nodig hebben en wat bij andere routers niet zo is) en je krijgt er 2 jaar hardware garantie bij.

Indien je Vista hebt, dan is het met de door netgear meegeleverde software even opletten.
Dit omdat de standaard drivers(voor de USB-dongle) welke op de CD meegeleverd worden niet altijd ook compatible bij met Vista.
Deze zijn wel apart te downloaden of je kan gebruik maken van de standaard in windows geïntegreerde draadloze software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan