draadloos netwerk in Dell Inspiron 1300

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een Dell Inspiron 1300 met daarin een draadloos netwerkkaartje.
Omdat ik regelmatig zonder verbindingen zit, besloot ik een ander netwerkkaartje aan te schaffen (Digiconnect PCI/PC Card).
Dit kaartje lijkt prima te passen in de laptop, alhoewel.... welke kant nou boven moet en welke beneden, weet ik niet. Het kaartje past er ook maar halverwege in
Ik heb de driver geinstalleerd vanaf de CD, maar Windows vindt de kaart niet.
Wat doe ik fout?

Wat zegt de Laptop als je het kaartje er in steekt ?

Je zou de eerste keer een melding moeten krijgen van : Nieuwe hardware gevonden.
Als je deze melding nog nooit hebt gekregen, heb je de kaart niet goed in het slot gedaan.

Logisch dat Windows de kaart dan niet vindt.

Zowel voor als na het installeren van de software van de CD heb ik het kaartje geprobeerd in de computer te plaatsen, maar never en nooit een melding gezien van nieuwe hardware gevonden...

Dat kan niet, Windows zou nieuwe hardware moeten detecteren en op zoek gaan naar de drivers of software die je daarvoor vanaf de CD Rom geinstalleerd had.

Begin eens helemaal overnieuw.
Verwijder de kaart uit de Laptop.
Verwijder de software via Start > Configuratiescherm > software
Start de PC opnieuw op.
Installeer nu de software opnieuw.
Start voor de zekerheid de PC een keer opnieuw op ( eigelijk hoeft dit niet )
Daarna als de PC volledig is opgestart, plaats je de netwerk kaart.
Vaak zitten de 2 sleuven in de Laptop, waarvan er maar een de goede is waarin de PCMCIA kaart past. Meestal moet je de onderste hebben.
Als het goed is zal XP nu nieuwe hardware moeten detecteren en de drivers gaan zoeken en installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan