Draadloos netwerk installeren op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remons

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2013
Beste mede forummers.

Ik heb met pijn en moeite een nieuwe Windows Vista kunnen installeren.
Ik was mijn originele cd kwijt dus deze versie heb ik van internet geplukt.

Hiervoor had ik ook al Vista , de pc is zo'n 4 jaartjes oud.

Nadat Vista was geïnstalleerd wilde ik natuurlijk internet installeren.
Ik de cd van onze provider gepakt op de optie geklikt nieuwe pc toevoegen aan een bestaand netwerk.
En na het installeren van de drivers kan hij mijn USB internet stick niet vinden.

Na veel googlen kwam ik bij apparatenbeheer uit en daar kreeg ik de melding dat de driver niet is geïnstalleerd.

Ik heb 3 uur lang lopen *****n maar ik kom er niet uit.
Ik klik op de optie driver zoeken ( die staat op de originele cd van mijn provider) en nog steeds zegt Windows dat ik de goede driver niet heb, hoe kan dit?

Misschien handig om even merk en type van die stick te vermelden.

Misschien handig om even merk en type van die stick te vermelden.

Oh sorry.
De provider is online
Het merk van de stick is Sagem model nummer : xg-762n

Het is gewoon de originele die ik van onze provider kreeg.
Vochtend voordat ik Vista opnieuw geïnstalleerd had deed hij het nog.

Ja, daarom had ik 'm alweer verwijderd ;)

Ja, daarom had ik 'm alweer verwijderd ;)

Ah niet gezien.

Afijn een site vol met drivers alleen ik ben totaal geen computer kenner dus ik zou geen flauw idee hebben welke ik moet hebben of waar ik naar moet zoeken?

Dat is het vreemde juist, ik had de orginele van de site juist geprobeerd + ik heb de originele cd die erbij hoort.

Ik ben nu bezig met de site die Edmoor me gaf.

Lange Pier heeft wel gelijk. Downloaden bij de fabrikant is altijd het beste. Maar het kan geen kwaad het te proberen via de site die ik je gaf.

Via apparaatbeheer, eigenschappen en stuurprogramma bijwerken, handmatig doorgaan tot je zelf de driver kunt installeren en verwijzen naar de uitgepakte drivermap ook geprobeerd?

Via apparaatbeheer, eigenschappen en stuurprogramma bijwerken, handmatig doorgaan tot je zelf de driver kunt installeren en verwijzen naar de uitgepakte drivermap ook geprobeerd?

Ik heb het al een aantal keer geprobeerd op deze manier
205ffb4.jpg

Maar ik blijf dezelfde fout melding krijgen zowel met de originele cd als met de drivers van de fabrikant.

Wel de "Driver\Ndis6\WlanUZAV64.inf" voor de 64 bits Vista of de "Driver\Ndis6\WlanUZAV32.inf" ook aangegeven?
Weet niet welke versie je hebt.
Ook rechtermuisklik op die inf file en voor installeren kiezen kun je nog proberen.

Wel de "Driver\Ndis6\WlanUZAV64.inf" voor de 64 bits Vista of de "Driver\Ndis6\WlanUZAV32.inf" ook aangegeven?
Weet niet welke versie je hebt.
Ook rechtermuisklik op die inf file en voor installeren kiezen kun je nog proberen.

Zelf weet ik ook niet welke versie ik heb haha.
Maar ik heb alle 3 de opties geprobeerd , nog steeds dezelfde foutmelding.

Ook al eens windows update geprobeerd, samen met de service packs???
Zou het dan niet makkelijker zijn om eerst de bedrade netwerk kaart aan de gang te krijgen

Laatst bewerkt:
Ook al eens windows update geprobeerd, samen met de service packs???
Zou het dan niet makkelijker zijn om eerst de bedrade netwerk kaart aan de gang te krijgen

Ik heb niet zo'n lang snoer van de modem tot boven haha.
En aangezien het hiervoor gewoon heeft gewerkt snap ik niet hoezo dat nu niet weer kan.

Dichtbij het modem gaan zitten met een korter kabeltje.
Je zal wel moeten, want zo krijg je hem tot sint juttemus niet aan de gang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan