draadloos netwerk instellen op tweede laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pignouf

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Berichten
6
Ik heb - in Frankrijk - draadloos verbinding met internet op een Vista laptop. Beveiligd met WEP (opzettelijk de meest eenvoudige beveiliging gekozen omdat ook anderen toegang moeten hebben met de "livebox") en er is een netwerksleutel toegekend. Nu wil ik op een tweede laptop (XP-Home) eveneens draadloos verbinding hebben. Op deze laptop krijg ik de melding dat deze geen of beperkte verbindingsmogelijkheden heeft. Het probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen. Bij het klikken op herstellen wordt geprobeerd het IP-adres te vernieuwen wat niet kan worden voltooid. Na het volgen van de wizard "Netwerkadres instellen" en het opnieuw opstarten van de pc wordt eerst weer geprobeerd een netwerkadres te verkrijgen wat uiteindelijk leidt tot de melding "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden". Met een kabel heb ik gewoon toegang tot internet. Mijn vraag is of iemand me - liefst stapgewijs, ik ben niet echt handig in dit soort zaken - kan uitleggen hoe ik dit moet aanpakken of me kan verwijzen naar een adres waar ik de benodigde info kan krijgen.
Vast bedankt,
Jan Willem Ruijgrok.
 
Het kan zijn, dat de netwerkkaart in de tweede laptop geen WEP ondersteund. Alleen WPA en WPA2. Ik weet uit ervaring dat de Acer Extensa geen WEP ondersteund.

Zet je beveiliging eens op WPA en probeer dan verbinding te maken.

Suc6,

Rene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan