Draadloos netwerk instellen staat niet bij Configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordon180

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Ik heb vandaag Windows XP opnieuw op mijn laptop geinstalleerd omdat ik problemen had. Maar nu is het rare dat als ik naar Configuratiescherm ga, ik het icoontje met Draadloos netwerk instellen niet meer kan vinden. Ik kan nu dus geen draadloos internet meer installeren op mijn laptop.

Weet iemand hoe ik dit icoontje weer terugkrijg.

heb je de drivers van je draadloze netwerkkaart geinstalleerd?

Misschien een domme vraag maar hoe installeer ik deze?

Doe ik dit met de installatiecd van Fujitsu Siemens? Ik heb namelijk een Fujitsu Siemens. Of moest dit met de CD van XP of hoe?

Als je weet welke laptop je hebt kun je bij de fabrikant kijken welke geluidskaart erin zit. Dan de drivers downloaen en installeren

@snijworst: Je bedoelt volgens mij de wirless card driver.

@ TS: wat is het merk en type van de pc, dan helpen we even zoeken naar de correcte drivers.

Allereerst wil ik even toevoegen dat ik net een melding krijg van Windows Media Player: De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld, er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet.

Wat ik verder wil zeggen is dat ik bij aankoop van mijn laptop een Recovery CD/DVD heb gekregen om Windows XP opnieuw te installeren, echter heeft iemand anders voor mij XP geinstalleerd met een CD van hemzelf. Kan dit de reden zijn voor het niet functioneren van draadloos internet en het geluid?

Raden jullie mij aan deze opnieuw te installeren met de andere XP CD?

Allereerst wil ik even toevoegen dat ik net een melding krijg van Windows Media Player: De audiogegevensstroom kan niet worden afgespeeld, er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet.

Wat ik verder wil zeggen is dat ik bij aankoop van mijn laptop een Recovery CD/DVD heb gekregen om Windows XP opnieuw te installeren, echter heeft iemand anders voor mij XP geinstalleerd met een CD van hemzelf. Kan dit de reden zijn voor het niet functioneren van draadloos internet en het geluid?

Raden jullie mij aan deze opnieuw te installeren met de andere XP CD?

De cd die jij bij je PC hebt gekregen, de recovery cd dus, is een cd waarmee je je pc naar de fabrieksinstellingen, dus dan zijn ook alle drivers aanwezig.
De cd van die andere persoon zal een gewone XP cd zijn waarvoor geen drivers aanwezig zijn voor jou hardware.

Nu heb je de keuze om je PC met de Recovery CD terug naar fabrieksinstellingen te zetten, dan heb je alle drivers.
Of je zoekt nu alle drivers van je laptop, waarbij wij je kunnen helpen door het type en merk van de laptop te geven.

Hebben jullie aan het merk en type van mijn laptop genoeg?

Deze is een Fujitsu Siemens AMILO M145

Hebben jullie hier iets aan?
Maar als ik het met de CD opnieuw installeer, dan zou alles dus ook weer gewoon moeten werken met draadloos internet en geluid?

Als je met de Recovery CD herinstalleert wel.

Maar we willen graag weten welke drivers je allemaal mist. Klik daarom met je rechtermuisknop op Dezecomputer-->Eigenschappen-->tabje Hardware-->knop Apparaatbeheer.

Post hier een printscreen van of vertel bij welke hardware gele vraagtekens staan, dan kunnen we daar je drivers van geven.

Succes!

EDIT: Bedoel je geen Amilo M 1450?

Laatst bewerkt:
Dit zijn de drivers voor de WLAN: http://support.ts.fujitsu.com/downl...2C2-D98CE773007C&Status=True&Component=Intel� PRO/Wireless LAN 2200 BG

En dit voor het geluid: http://support.ts.fujitsu.com/downl...C2-D98CE773007C&Status=True&Component=Realtek ALC880 Audio Codec

Maak 2 mappen aan op het bureaublad. een Map met naam: Geluid en een map met naam: Wireless. Nu download je het eerste bestand (internet) en je zet alle bestanden van het zip file in de map wireless, dit doe je met de geluidsbestanden ook, maar dan in de map geluid

Als je de drivers wilt installeren: zul je weer naar apparaatbeheer moeten (lees in mijn vorige post hoe dat moet). Bij besturing voor geluid, flap dat deeltje open door op het plus tekentje te klikken. Dan staat daar een apparaat met een geel vraagteken. Klik daar met een rechtermuisklik op en kies voor: Stuurprogramma bijwerken. Dan vragen ze voor drivers te installeren van Windows update. Kies: Nee, nu niet. Dan kies je: Ik wel zelf kiezen. Dan zet je een vinkje voor: Ook op deze locatie zoeken. Klik op bladeren, en selecteer het mapje: Geluid. Nu zal het normaal enkele bestanden kopieeren, en dan zou het geluid moeten werken. Doe dit net hetzelfde met de Internet drivers.

Succes.

Dit is de printscreen van mijn Apparatenbeheer:

757732008_5_WrQY.jpeg

Ik heb even gekeken maar staan die gele vraagtekens bij mij niet ergens anders voor? Volgens mijn apparatenbeheer lijkt het alsof het geluid het doet maar de overige apparaten niet. Waaronder valt Wireless in dat lijstje?

Ik kan zelf ook niet echt vinden welke drivers ik nodig heb voor de zaken waar bij mij een Geel vraagteken bij staan.

En de laptop van mij is inderdaad de Amilo 1450 G

Laatst bewerkt:
Ik zou maar eens beginnen om eerst de chipset drivers te installeren, anders kom je helemaal nergens.....

Gewoon het bestand uitvoeren, dus dubbelklik op de .exe file
Na installatie een keer opnieuw opstarten en dan ALLE ander benodigde drivers op deze manier installeren

Gewoon het bestand uitvoeren, dus dubbelklik op de .exe file
Na installatie een keer opnieuw opstarten en dan ALLE ander benodigde drivers op deze manier installeren

En welke drivers bedoelt je dan precies met ALLE benodigde?

Van alles waar een vraagteken bij staat in apparaatbeheer

Er staat een vraagteken bij:
-PCI Device
-Videocontroller
-Videocontroller (VGA/compitable)

Hoe weet ik op de site van Fujitsu welke drivers ik moet downloaden? De benamingen zijn daar in het Engels en ik kan geen vinden die bijpassend is. Dit is de print screen van de site van Fujitsu, misschien dat iemand weet welke ik moet hebben voor bovenstaande 3:

757758264_5_EbCp.jpeg

Verder zag ik net dat de verbinding met het draadloze netwerk Uitstekend is maar als ik de netwerkkabel uit mijn laptop haal dan werkt het internet niet via het draadloze. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Voor de videocontroller heb je de Graphics drivers nodig.

EDIT: voor de chipsetdrivers download je gewoon Chipset zoals het op de Fujitsu site staat, je pakt alle bestanden uit in map en klik je: Setup.exe aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan