Draadloos netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenolaerts

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Even een vraagje, ik heb al wat rondgezocht op het forum, maar er staan zoveel onderwerpen hierover dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Ik heb deze week een laptop gekocht ter vanvanging van mijn andere pc (desktop)...
En het lukt me niet om deze laptop draadloos te verbinden met het internet... Ik heb adsl en de router is een linksys (befw11s4)

Wat moet ik normaal gezien doen om ervoor te zorgen dat de laptop de router herkent? Zonder router en mét kabel geraak ik probleemloos op het net...
Moet die router geïnstalleerd of geconfigureerd worden???

Op de laptop staat windows vista...

Kan er me iemand uitleggen wat ik precies moet doen om een en ander te doen lukken!?

Ik ben een leek wat zoiets betreft dus niet te moeillijk hé!

Hoi,

heb je om te beginnen het WiFi schuifje aan de voor/zijkant van je notebook omgezet?

Grtz.

Reset de router eens .....
Het is een Wireless-b router (een oudje dus). De vraag is of dit tevens niet de oorzaak zou kunnen zijn.
Je hebt in elk geval geen optimale beveiligingsmogelijkheden, want alleen wep-encryptie wordt ondersteund.

Het is inderdaad een wireless-b router...
Is het met deze router dan niet mogelijk en zal ik een nieuwe moeten kopen? Of is het wel mogelijk?

Een wifi schuifje of poortje heb ik niet, wel een lettercombinatie die ik moet gebruiken em draadloze netwerken te gebruiken (Fn+ F7)

Als ik probeer een draadloze verbinding te maken kan ik kiezen tussen 3 netwerken; één wifi (volledig ontvangst, maar beveiligd) en nog 2 andere die heel weinig ontvangst hebben en waarmee ik ook niet verbonden raak (oa dlink)... Zijn dit netwerken van de geburen ofzo?

Ondertussen ben ik toch al iets verder geraakt, de laptop kent de router nu. Als ik wil verbinden staat mijn router ook in de lijst.... Maar als ik klik op verbinding maken, dan doet hij dit... Ik ben dan verbonden met linksys... MAAR ik zit blijkbaar toch niet op het net want ik kan op geen enkele website geraken... Als ik van onder op het icoontje van internet klik staat er; Linksys, toegang alleen lokaal... Waarschijnlijk ergens een instelling verkeerd, maar waar...?
Help!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan