Draadloos netwerk: intern netwerk//printer wil niet printen (aangesloten op router)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dpel1809

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
Dag allemaal

Hier mijn situatie:
2 pc's (laptop Vista + pc XP home)
allebei wireless, internet werkt perfect via router MAXG US ROBOTICS

omtrent het intern netwerk
XP home computer ziet wel de Vista pc maar niet omgekeerd in het netwerk.
In Vista vindt hij wel de twee computers die toegang krijgen voor het internet maar voor het intern netwerk vindt hij enkel zichzelf.

heb al een tool geinstalleerd speciaal voor de herkenning van de xp, locator ofzo iets. maar spijtig genoeg zonder resultaat.

XP kan ook geen toegang krijgen tot deze Vista pc z'n bestanden, alhoewel
er wel bestanden gedeeld zijn op de Vista. Beide pc's zitten op zelde werkgroep, reeds gecontroleerd.

Er zit ook een printer op de draadloze router aangesloten en dit via usb, de eerste keer dat ik die netwerkprinter installeerde, kon elke pc printen via de router. router geeft ook aan dat de printer ready is.

Nu opeens kan ik niet meer printen en zit mijn printergeheugen vol met diverse taken die ik er niet meer uitkrijg, verwijderen heropstarten, herinstalleren van de printer niks helpt. printer zit op een locatie 192.168.2.1/6060/printer/myprinter.

Achter elke printopdracht staat er de code n.v.t (niet van toepassing vermoed ik). Kan iemand me helpen hoe ik deze opdrachten eruit krijg ??? gewone manier afdruktaak verwijderen lukt dus niet. ik vermoed eens die opdrachten eruit zijn, hij opnieuw zal printen.

kan iemand me helpen, ik ben ten einde raad

thx guys

Graag naam en type(nummer) van de printer, dan kunnen we verder kijken.

printer gegevens

De printer is een HP All-in-one 8250

driver staat geinstalleerd als HP 8200 series

alvast bedankt

Op de HP-site gezocht op "All-in-one 8250 printer" levert de volgende lijst op: All-in-one's. Daarbij komt de 8200 of 8250 niet voor.

Wel is er een HP Photosmart Printer 8250, met o.a. een uitleg over installatie met de HP upgradekit voor draadloos printergebruik.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

inderdaad HP 8250 Photosmart

klopt inderdaad is een photosmart sorry voor de vergissing

ik kijk eens bij HP alhoewel ik niet echt een oplossing daarvan verwacht

enig idee omtrent die afdruktaken? om ze te verwijderen?

of het intern netwerk, zichtbaarheid XP pc??

alvast bedankt boeing

Al geprobeerd met Run: Net stop spooler en dan weer Net start spooler?

Oplossing voor netwerk probleem

Hi kijk anders even op http://www.portforward.nl
gr :thumb:
Dag allemaal

Hier mijn situatie:
2 pc's (laptop Vista + pc XP home)
allebei wireless, internet werkt perfect via router MAXG US ROBOTICS

omtrent het intern netwerk
XP home computer ziet wel de Vista pc maar niet omgekeerd in het netwerk.
In Vista vindt hij wel de twee computers die toegang krijgen voor het internet maar voor het intern netwerk vindt hij enkel zichzelf.

heb al een tool geinstalleerd speciaal voor de herkenning van de xp, locator ofzo iets. maar spijtig genoeg zonder resultaat.

XP kan ook geen toegang krijgen tot deze Vista pc z'n bestanden, alhoewel
er wel bestanden gedeeld zijn op de Vista. Beide pc's zitten op zelde werkgroep, reeds gecontroleerd.

Er zit ook een printer op de draadloze router aangesloten en dit via usb, de eerste keer dat ik die netwerkprinter installeerde, kon elke pc printen via de router. router geeft ook aan dat de printer ready is.

Nu opeens kan ik niet meer printen en zit mijn printergeheugen vol met diverse taken die ik er niet meer uitkrijg, verwijderen heropstarten, herinstalleren van de printer niks helpt. printer zit op een locatie 192.168.2.1/6060/printer/myprinter.

Achter elke printopdracht staat er de code n.v.t (niet van toepassing vermoed ik). Kan iemand me helpen hoe ik deze opdrachten eruit krijg ??? gewone manier afdruktaak verwijderen lukt dus niet. ik vermoed eens die opdrachten eruit zijn, hij opnieuw zal printen.

kan iemand me helpen, ik ben ten einde raad

thx guys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan