Draadloos netwerk is weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneinthedark

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerkverbinding. Ik heb een fuj. simens amilo pi 2540 maar mijn os is opnieuw geinstalleerd (vista) en ik heb nu geen drivers meer en ik weet niet hoe ik ze kan vinden voor de wlan verbinding zodat deze terug werkt met mijn ingebouwde wlan (zodat ik niet zoals nu een usb stick moet gebruiken om internet te zoeken.) . Dus misschien weten jullie hoe ik aan deze drivers kan komen en hoe ik ze dan moet installeren .

alvast bedankt

Al je drivers zijn te vinden op de website van de fabrikant. Daar kan je ze middels het typenummer opzoeken.

Begin met je chipset driver en daarna de overige drivers.

wel, normaal zou je bij de aankoop van je pc een CD/DVD moeten gekregen hebben,n waarop alle drivers normaal zouden moeten staan. als je deze niet hebt, op de site van de fabrikant zouden ook alle drivers moeten staan.

Ik ben gaan kijken op de site van fujitsu siemens en heb drivers gevonden alleen weet ik niet welke ik nodig heb. zouden jullie me kunnen helpen ? site :driver downloads

mijn serial nummer : DUVE038794

Eerst de chipset driver, daarna de overige drivers voor w(lan), audio, grafisch enz. Tot alle vraagtekens zijn verdwenen uit apparaatbeheer, tevens kan je daar zien welke drivers je nog nodig hebt.

Goedemorgen,

Als eerste je chipset en dan maakt het niet veel uit maar voor het draadloos de w-lan de vaste lan etc. .Ik zou ze allemaal even installeren.
Ps welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
wel... op die site staan meerdere drivers per onderdeel, nu is het dus raden wat je hebt ... misschien staat op de doos van je pc welke onderdelen je hebt?

Laatst bewerkt:
ik heb de chipset geinstalleerd en de wlan drivers ook net zoals de rest maar het lukt me nog niet om wlan aan de praat te krijgen

Hoi,

Als je zoekt op beschikbare netwerk zie je dan jou netwerk niet?
Zo ja kan je op contact maken klikken of zoiets en dan zal hij om je beveiligings wachtwoord vragen

Nee ik heb nog geen eens een wlan verbinding bij netwerkverbindingen . Alleen een LAN die niet aangesloten is dus ik neem aan dat de driver voor lan geinstalleerd is maar voor wlan nog niet?

Hoi,

Heb je al bij apparaatbeheer gekeken voor eventuele gele tekens

hier is screenshot van mijn netwerkadapters:
naamloos.jpg

Hoi,

Raar de atheros komt niet in je model voor zeker weten dat je type notebook Pi 2540 is

Ik begrijp iets niet: Je praat in je openingspost over Vista, maar je schermafdruk laat XP zien??????

Linkom of rechtsom: Probeer het volgende:
Ga naar deze site, en download Version 7.6.1.160 (evt. ook de oudere versie 5.0.0.107 downloaden).

Dan de 'oude' driver software deïnstalleren van de Atheros en de gedownloade installeren. Installeer zowel de driver als de bijbehorende (verbindings-)utility.
Let even op:
1. Beide genoemde versies hebben een (verbindings-)utility voor het inrichten van een draadloos verbindingprofiel, dus dié moet je gebruiken om verbinding (vaak Profiel of Profile geheten) in te stellen naar het draadloze netwerk.
2. Op sommige laptops moet je het draadloze gedeelte eerst aanzetten met een schuifje of een toetscombinatie (vaak Fn-F2, maar varianten zijn mogelijk). Zorg er dus voor dat het draadloze gedeelte ook echt aan staat.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Uitstekend werkt perfect :D en ja ik gebruik namelijk vista en xp samen (via dual boot ) .

Bedankt : Dnties - oplossing .
Modag - al je reacties en hulp
Lita112 - snelle reactie
MrPsycho - bedankt

Vraag opgelost :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan