Draadloos netwerk kanalen ''vol''

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasakli

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Beste mensen,

Ik heb steeds last van omringende routers die mijn verbinding interfereren. Als ik ook maar van kanaal wissel, overlap ik steeds maar weer met andere signalen.
Is er een mogelijkheid om bepaalde signalen te 'bannen', zodat mijn laptop die signaal helemaal niet meer oppikt?
Ik zelf ga er van uit dat dat niet kan :p
Is er misschien een andere mogelijkheid? Ik word echt gek als mijn internet om de minuut wegvalt. :evil:

Zoals op de afbeelding te zien is, is er een signaal met een enorme breedte. Ik zou niet eens weten hoe dat kan, maar ik weet dat dat de stoorzender is. 1 op de 10 keer is die signaal er niet en dan kan ik lekker ongehinderd internetten.
Mijn SSID is de sitecom aan de linkerkant (oranje kleur). Die UPC is de stoorzender waar ik het over heb.

Wie heeft er meer verstand van en kan mij helpen?

Bij voorbaat dank.

254wnwm.png

Je zou dit kunnen overwegen.
In het Netwerkcentrum, ergens links volgens mij in de blauwe balk klik je op Draadloze netwerken beheren. Rechtsklik dan op je eigen netwerk en kies voor Eigenschappen. Zorg dat er een vinkje staat bij de bovenste van de drie opties. (Automatisch verbinding maken) Klik OK. Eerst dat doen en kijk het eens aan.

Dan kun je volgens mij die vervelende :( die je hebt uitvinken. Lukt dit.?

Bedankt voor jouw reactie!

Dat vinkje stond al aan bij mij.
Mijn laptop maakt geen verbinding met de storende router, maar het signaal van die router interfereert, waardoor mijn verbinding wegvalt.
Ik merk dat dit probleem zich alleen voordoet op de zolder. Mijn router staat in de woonkamer. Als ik SSID in de woonkamer aanzet dan is mijn signaal heel sterk (logisch) en die storende is wel even sterk als op zolder, maar dan interfereert ie niet.

Ik zoek eigenlijk een manier om op zolder die signaal van de storende router niet te ontvangen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan denk ik dat je voor de zolder een versterkertje moet inzetten.

Hmm hoe precies? Ik heb niet zo veel verstand van al die componenten. Moet ik het in de router pluggen met een kabel en dan dan boven instellen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, het kan zijn dat de buurrouter precies tussen de jouwe & de zolder staat, het kan ook zijn dat je buur de router op 40MHz heeft ingesteld.

Kan je hetzelfde doen met jouw router via het Beheerderspaneel (Browser, 192.168.???.??? meestal, RTM), & zet je jouw router ook op 40MHz. Wet van Ohm, verdubbeling van de frequentie is verdubbeling van de spanning & de stroom is evenredig met de spannig, etc...

Ok, mogelijk vinden je buren dat dan weer niet aardig van je... ;)

Of een 5MHz-band router installeren, als dat al niet het geval is, andere optie inderdaad een repeater.

Ik heb alleen de RF-band kunnen vinden en die staat op 2,4Ghz B+G
En signalen versterken, wordt de straling thuis dan niet te veel?

Maar wat kan ik dan met een repeater?

Ok: "Repeater" betekend letterlijk "Herhaler", & in netwerktechnologie is dat precies wat het doet, ongeacht of dat bekabeld of draadloos is. In jouw geval kan je er dus eentje een verdieping hoger zetten, of waar je dan ook nog een redelijk signaal van de router ontvangt, ergens tussen de zolder & de router.

Het is helaas langer dan 8 weken geleden, anders had ik je een mooie link kunnen geven met een duidelijke uitleg over het verschil tussen de 2.4 & de 5 MHz-band routers, maar als je zelf even zoekt, zult gij vast vinden...
;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan