Hi,
kan iemand mij helpen met het volgende.
Mijn thuisnetwerk geeft iedere dag na het opstarten "alleen lokaal" aan, maar gaat direct gewoon werken indien een smartphone ook inlogt op het draadloos netwerk. Je ziet de laptop het inloggen van de smartphone herkennen (lampjes flikkeren) en daarna schakelt ie het "gewoon" in. Niet onoverkoomlijk, maar allicht reuze irritant.
Zijn deze twee netwerken afhankelijk van elkaar geworden? Zo ja, HOE? En indien ja,.. hoe haal ik ze uit elkaar?
Eerst een stukje voorgeschiedenis:
Na aanschaf Iphone wilde ik natuurlijk op mijn draadloos thuisnetwerk. Uiteraard code vergeten, dus geen idee meer hoe ik erop zou komen. Daarna harde reset router (Sitecom Mimo Xr WL153) dacht ik het allemaal zelf even te kunnen herstellen. De fabrieksinstellingen waren immers weer van kracht (admin 2x). Na wat gevogel kreeg ik de twee niet meer aan elkaar gelinked. Ik heb vervolgens de helpdesk Sitecom gebeld.
Wat bleek, het oude netwerk had nog dezelfde gegevens (naamstelling) maar inmiddels dus nieuwe wachtwoorden. Mismatch. Hierna dus ism helpdesk instellingsgegevens alle netwerken verwijderd. In de modem nieuw wachtwoord ingevoerd, nieuwe naam gegeven aan netwerk. Nieuw netwerk aangemaakt, ingelogd met nieuwe ww en vervolgens keurig weer online. Zo dacht ik tenminste (zie boven)
kan iemand mij helpen met het volgende.
Mijn thuisnetwerk geeft iedere dag na het opstarten "alleen lokaal" aan, maar gaat direct gewoon werken indien een smartphone ook inlogt op het draadloos netwerk. Je ziet de laptop het inloggen van de smartphone herkennen (lampjes flikkeren) en daarna schakelt ie het "gewoon" in. Niet onoverkoomlijk, maar allicht reuze irritant.
Zijn deze twee netwerken afhankelijk van elkaar geworden? Zo ja, HOE? En indien ja,.. hoe haal ik ze uit elkaar?
Eerst een stukje voorgeschiedenis:
Na aanschaf Iphone wilde ik natuurlijk op mijn draadloos thuisnetwerk. Uiteraard code vergeten, dus geen idee meer hoe ik erop zou komen. Daarna harde reset router (Sitecom Mimo Xr WL153) dacht ik het allemaal zelf even te kunnen herstellen. De fabrieksinstellingen waren immers weer van kracht (admin 2x). Na wat gevogel kreeg ik de twee niet meer aan elkaar gelinked. Ik heb vervolgens de helpdesk Sitecom gebeld.
Wat bleek, het oude netwerk had nog dezelfde gegevens (naamstelling) maar inmiddels dus nieuwe wachtwoorden. Mismatch. Hierna dus ism helpdesk instellingsgegevens alle netwerken verwijderd. In de modem nieuw wachtwoord ingevoerd, nieuwe naam gegeven aan netwerk. Nieuw netwerk aangemaakt, ingelogd met nieuwe ww en vervolgens keurig weer online. Zo dacht ik tenminste (zie boven)