draadloos netwerk maken met 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

krizzhoekman

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo,

Ik heb al heel wat af gegooooogeld, maar het is nog steeds niet gelukt.
Ik wil namelijk mijn beide computers allebij Xp pro. in een thuis netwerk plaatsten zodat ik mappen en bestanden makkelijk kan uitwisselen.
Maar ik krijg het niet voor elkaar, ik heb het al geprobeerd met de wizard maar dan krijg ik continu de melding dat ik geen machteging heb om het netwerk te mogen.
Ook zien de beide computers elkaar niet.
Verder heb ik dus veel gezocht op het net, zo vond ik dus vooral veel informatie over een netwerk via kabel en met computers met windows 98, dit is dus bij mij niet het geval.
Ook heb ik firewall al uit gezet dit was ook zonder resultaat.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, ik heb al veel forums gelezen en daar antwoorden ze vooral ga eerst eens googelen, dit heb ik al gedaan dus laat dat a.u.b. maar achterwege.
Als deze info nog niet compleet is laat het dan maar weten.

Groetjes Krizz

Probeer eens het volgende:
Zorg er eerst voor dat op beide pc's in ieder geval 1 map gedeeld wordt.
Achterhaal van beide pc's de computernaam, door op elke van de 2 te doen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k hostname
Achterhaal van beide pc's het ip-adres, door op elke van de 2 te doen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
Probeer dan eerst te kijken of elke pc de gedeelde map 'van zichzelf' kan zien:
Op PC1:
Start -> Uitvoeren -> \\ip_adres_van_pc1
Op PC2:
Start -> Uitvoeren -> \\ip_adres_van_pc2

Wordt dan de gedeelde map getoond, probeer de pc's dan bij elkaar te laten kijken:
Op PC1:
Start -> Uitvoeren -> \\ip_adres_van_pc2
Op PC2:
Start -> Uitvoeren -> \\ip_adres_van_pc1

Vemeld wat hiervan werkt, en welke ip-adressen en welke computernamen de 2 pc's hebben.

We horen het wel.

Tijs.

Hallo Tijs,

allereerst bedankt voor jou reactie. De uitkomst is als volgt.
Bijde pc's zien wel hun eigen gedeelde mappen maar zodra ik dus probeer te kijken vanaf pc 1 naar pc 2 krijg ik de volgende melding: "het opgegeven netwerkpad is door geen enkele netwerkleverancier geaccepteerd".
De computer namen zijn: KRIZZ : 192.168.1.36
CHANNIE : 192.168.1.33

Ok, er zijn meerdere mogelijkheden voor het probleem "Het opgegeven netwerkpad is door geen enkele netwerkleverancier geaccepteerd".

Eerste wat ik zou doen als ik jou was is in ieder geval Service Pack2 danwel Service Pack3 installeren (+ alle updates die daarachter aankomen).
Verder zou je zeker ook in de Logboeken moeten kijken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe)
Dan moet je ook kijken in de configatie van je firewall-programmatuur op beide pc's. Liefst zet je die (tijdelijk) even uit, en kijk je dan opnieuw. Vergeet niet dat programma's van McAfee en Symantec/Norton vaak ook een soort firewall in zich hebben, dus vergeet niet firewall-componenten uit die software ook (tijdelijk) uit te schakelen.

Verdere links die mogelijk wat licht werpen op je probleem:
link 1
link 2
link 3

Hallo,

Na enige tijd prutsen is het mij uiteindelijk gelukt, alleen is er nog steeds een probleem.
Zodra ik mijn windows firewall aanzet werkt het dus niet meer. Dus het probleem lag toch bij de Windows firewall, alleen hoe moet ik dit nu oplossen.

Groetjes krizz

Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl -> tabblad Uitzonderingen -> aanvinken: Bestands- en printerdeling voor Microsoft netwerken -> Ok drukken.

Succes,

Tijs.

2 dingen die je zou kunnen doen (op beide pc's):
1. Start -> Uitvoeren -> Firewall.cpl
Vink uit: Geen uitzonderingen toestaan
(ik vermoed namelijk dat die nu aanstaat, en dan helpt het aanvinken van uitzonderingen in het tabblad Uitzonderingen ook niet: De firewall staat dan gewoon helemaal dicht!)
2. Als 1. niet helpt: Vink in het tabblad Uitzonderingen even Bestands- en printerdeling uit, druk Ok, en zet de uitzondering daarna weer aan.

We horen wel of en wat geholpen heeft.

Tijs.

sorry voor de late reactie,

Maar ik heb gedaan wat je zij, hij stond idd aangevinkt, maar het heeft niet geholpen helaas.
Ook het aan en uitzetten heeft niks uitgemaakt.

Gr krizz

Vraagje: Geldt het nog steeds dat van beide computers af elkaars gedeelde mappen niet kunnen worden gezien (na gebruik van de gegeven tips op beide computers) of is het probleem nu alleen nog op 1 aanwezig?

Wat je verder zou kunnen proberen (ik ga ervan uit dat de pc's op Automatisch een ip-adres verkrijgen staan):

Start -> Uitvoeren -> CMD.EXE
netsh winsock reset
netsh winsock reset catalog
netsh interface ip reset C:\resetlog.txt
netsh interface reset all
netsh firewall reset
exit

Stel hierna de firewall instellingen opnieuw in (=kijk ze na), en start de computers opnieuw op.

Werkt dit niet, kijk dan of WinsockFix helpt, o.a. te vinden (als de links niet verouderd zijn) op:
Link1
Link2
Link2

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan