draadloos netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Ik heb via een draadloze router (acces point) op 2 computers nu internet. Op computer1 (laptop met wireless pcmcia-kaart) draait Win98 se en op computer 2 (gewone pc met wireless pci-kaart) draait Win XP pro. Nu wil ik ook bestanden en mappen gaan delen. hoe kan ik nu het neste te werk gaan als ik begin op de XP computer. Welke optie in de toegevoegde afbeelding moet ik aanvinken? Bij alle 3 de opties is het 't net niet wat ik hier dus heb. Ik wil dus geen internet delen en geen van de computers is host of client.
Gr. Erik.
 

Bijlagen

  • naamloos2.jpg
    naamloos2.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 41
Je hoeft die optie niet te gebruiken.

Klik eens rechts op een map die je wilt delen en kies voor delen en volg de stappen.

Ook op de andere pc's mappen delen en het zou moeten werken als de firewall(s) geen roet in het eten gooien
 
Ik zal dat eens proberen, heb dat eigenlijk nog nooit zo gedaan. Ik hoop dat ik dan de andere computer kan benaderen. Thanx, Erik.
 
Het delen van een map met de rechtermuisknop etc. heeft niet geholpen. Ik kan b.v. niet aangeven welke computer er dan gebruik van mag maken. Voor de duidelijkheid, de twee draadloze computers hebben elkaar nog nooit "gezien". Ook met Zoeken naar Computers wordt de andere pc niet gevonden. Weet dus niet precies hoe ik een ogenschijnlijk simpel netwerk moet instellen, maar dan draadloos.
 
Het is in feite niks anders dan met draad.

Heb je nog firewalls draaien? Denk ook aan de XP firewall.

Zoja zet die eens uit en probeer het opnieuw.

Probeer ook eens te pingen
 
Zal vanavond kijken of de firewall aanstaat. Bedankt.
 
Het is gelukt! Bleek dat op de laptop Bestanden en Mappen Delen nog niet was geactiveerd. Nu dus op beide computers internet en ze zien elkaar ook nog. Alleen heb ik nu het "probleem" dat ik vanaf beide pc's de draadloze router niet kan bereiken (192.168.2.1) Bij de netwerkinstellingen staat alles eigenlijk zoals het zou moeten. Automatisch IP verkrijgen,dhcp voor wins-omzetting gebruiken,dns uitschakelen. (tenminste, ik denk dat dit zo hoort) De browser vindt de pagina wel, maar opent hem vervolgens niet. Na een aantal minuten krijg ik de melding dat de pagina niet beschikbaar is. Hoe moet ik de boel nu zo instellen dat ik de router weer kan benaderen? Misschien helpt het wel op de router te resetten, maar dan ben ik bang dat ik de instellingen weer kwijt ben en dan weer geen internetverbinding kan krijgen enz. Gr. Erik.
 
Nou, zonder dat ik ook maar iets veranderd heb, kan ik de router weer benaderen! Zal wel, ben nu ieder geval blij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan