Draadloos netwerk=> meerdere compu's => probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnemans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Beste allemaal,

Ik heb thuis een draadoos netwerk liggen met een draadloze router die bij Ziggo ontvangen heb.

In principe werkte het prima met mijn laptop, maar sinds ook mijn vriendin met haar laptop op inet gaat en ik soms oko met mijn werk-laptop... ontstaan er problemen.

Kortweg:
Wanneer ik met mijn werklaptop verbinding maak is dat geen probleem.
Daarna mijn prove latop opstarten (werk laptop uit) dan blijft deze op netweradres verkrijgen hangen.
Laat ik de werklaptop aanstaan, dan maakt de privelaptop wel verbinding.
Twee werklaptop's samen aanzetten, dan blijven ze allebei hangen op netwerkadres verkrijgen....

Het lijkt wel alsof er beperkt adressen worden vergeven en er een rare combinatie van laptops aan moet staan om verbinding te krijgen.

Alle draadloze verbindingen staan op automatisch ip/subnet adres verkrijgen en het netwerk is versleuteld...

Iemand enige aanknopingspunten waar ik verder kan gaan zoeken?

Dank,

Hoi,

Meestal zoek ik in jou geval niet langer:

- resetten van de router
- (draadloze) netwerkkaarten verwijderen uit het hardware-overzicht in Windows.

En hierna de nodige beveiligings-instellingen zelf handmatig regelen.
Ben je in één keer van een heleboel gezeur af.

Jou probleem heeft in dit geval NIET te maken met Ziggo, maar met de instellingen van je router of de netwerkverbindingen op de laptops. Je krijgt immers al geen verbinding met de router en dat heeft met de internetverbinding nog helemaal niets te maken.
Eén van de meest voorkomende oorzaken is, dat DHCP niet is ingeschakeld (op router en/of laptop).
Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn.
Vandaar mijn 'drastische' advies ..... !

P.s.: als de 'werk'-laptop of een andere ook in een andere netwerkomgeving functioneert, of als er een vpn-verbinding is ingesteld, kan ook dat de oorzaak van de problemen zijn.

Laatst bewerkt:
Beste Teu,

Dank voor de antwoorden. VPN staat niet standaard aan, en ik was gelukkig ook niet in de veronderstelling dat de internetverbinding niet werkte.

Ik zal eerst eens kijken naar DHCP instellingen en vervolgens de harde methode toe gaan passen.

Thnx,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan