Draadloos netwerk met laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik wil in een bepaalde ruimte een draadloos netwerk creëren met alleen laptops. Dus geen vaste computer aanwezig. Als ik een provider zoek met een draadloos modem in de aanbieding hoe ga ik dan te werk?? Tot nu toe alleen maar draadloos via een vaste desktop geïnstalleerd. Het wordt trouwens ADSL. Wie heeft de technische know how hiervoor??

Draadloos installeren via laptops gaat niet veel anders dan een desktop. De vraag is of de laptops al een wifi kaart aan boord hebben of dat je hier nog usb/pcmcia adapters voor moet aanschaffen. Over het algemeen genomen krijg je bij een ADSL abonnement een speedtouch modem (al dan niet draadloos). Hier heb ik tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad, dit maakt dus niets uit.

Draadloos installeren via laptops gaat niet veel anders dan een desktop. De vraag is of de laptops al een wifi kaart aan boord hebben of dat je hier nog usb/pcmcia adapters voor moet aanschaffen. Over het algemeen genomen krijg je bij een ADSL abonnement een speedtouch modem (al dan niet draadloos). Hier heb ik tot nu toe geen slechte ervaringen mee gehad, dit maakt dus niets uit.

Moet je niet met een draad verbinden aan een van de computers??

Nee je hoeft geen draden te gebruiken van en naar de laptops. Het modem komt bij jouw kpn lijn ingang te staan. Deze zend draadloos uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan