Draadloos netwerk met modem/router en Wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs_

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop en wil deze thuis graag draadloos in het netwerk opnemen. Nu heb ik thuis nog een bedraad netwerk liggen met een gecombineerde modem/router van Zyxel. Is het nu wel mogelijk om een draadloze router aan te sluiten op de modem/router, of moet ik echt een Wireless Acces Point aan de modem/router koppelen?

Je wil dus een laptop aansluiten op je huidige netwerk. Je kunt een draadloze router op
je modem aansluiten. Daarmee onstaat dan een nieuw netwerk. Hiermee kun je verbinden.

Het gemakkelijkst is om de UTP-uitgang van je modem te gebruiken om je router met het
internet te verbinden. Daarna kun je ook het bekabelde netwerk aansluiten op je router,
in plaats van dat je de router in je modem gebruikt. Zo krijg je een goed opgezette
infrastructuur waarmee je zeker weet dat alle computer met elkaar praten en internet
kunnen delen.

Coaxkabel in het modem > UTP-kabel naar nieuwe draadloze router > Je bekabelde netwerk
overplaatsen naar je nieuwe router.

Dit lijkt mij persoonlijk de beste oplossing.

gecombineerde modem/router van Zyxel
In dit geval zou ik kiezen voor een accespoint.
Steek deze in een vrije poort van de modem/router, en je kunt draadloos een netwerk/internet verbinding creëren.

Om een nieuwe draadloze router aan te schaffen heeft in hier weinig zin.
En een router achter een modem/router (Zyxel) is vragen om problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan