Draadloos netwerk met speedtouch 570

Status
Niet open voor verdere reacties.

zouwe053

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Hai allemaal,

Hier een absolute digibeet....die een draadloos netwerk wil. Ik zal even mijn gegevens op een rijtje zetten:
- ik heb een speedtouch 570
- computer met windows XP en een laptop met Vista
- nu draadloze verbinding tussen speedtouch en computer

Wat ik wil is de nieuwe laptop ook aansluiten op het internet en de bestanden van de computer ook via de laptop kunnen opvragen en printer van computer gebruiken voor printen vanuit laptop. Ik had een offerte opgevraagd bij een bedrijf en moest € 135 dokken voor een 3com wireless accespoint en een 3com wireless usb 802.11g usb stick. Nu heb ik een beetje zitten surfen op internet en had begrepen dat sommige routers ook modems zijn ?! Ik weet niet of ik dit goed zeg, maar mijn vraag is of het accespoint echt nodig is, zit die misschien niet al in de speedtouch 570 ? Tevens zit er een WLAN in mijn laptop, dus die USB stick lijkt me ook overbodig.....klopt dit ??? :shocked:

Alvast heel erg bedankt ! :thumb:

Cynthia :(

Lekker bedrijfje,doe ze de groeten want ze weten echt niet waar ze over praten !

Je Speedtouch 570 is modem en router en AccesPoint in een en met je Wlan kaart zou je normaal gesproken contact moeten kunnen maken met je Speedtouch 570.

Dacht al dat ik gek was geworden, maar blijkt mijn gezonde verstand toch te kloppen. Pfffff blij dat ik het toch even heb gevraagd scheelt me weer een hoop geld.
Dan ga ik nu me even verdiepen in hoe ik het moet aanleggen (ff googlen of weet jij zo een goeie site) en als ik er niet uit mocht komen dan kom ik weer blij jullie terug !
Hastikke bedankt alvast !!

Er staan heel wat handleidingen op internet,maar check even of je de rode knop ook aan de achterzijde hebt.Verder moet je je wlan kaart wel activeren en evt de drivers daarvoor donwloaden en installeren

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan