Draadloos netwerk N en G

Status
Niet open voor verdere reacties.

jophoenderdos

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Hallo iedereen,

ik heb een vraag over het draadloos netwerk n en g. Ik heb een paar computer die n hebben en een paar die g hebben,
gaat de snelheid van draadloos netwerk dan de snelheid van g aanemen (ook op de computer die N aankunnen), of hebben de computers met g de snelheid g en de computer met n de snelheid n?

Jop

Eigenlijk zit het zo: de N-standaard en de G-standaard hebben alleen invloed op je LAN-netwerk (thuisnetwerk) en heeft niets met de internetsnelheid te maken,die wordt bepaald door je provider en is afhankelijk van het abonnement dat je hebt.
Fabrikanten leggen dit niet altijd goed uit om verkoopredenen. (kassa!)

Laatst bewerkt:
dus de computer met n snelheid houden het snelheid van n en de apparaten van g heeft de snelheid g?

Nee,als een pc met N-standaard communiceert met een pc met G-standaard wordt de onderlinge communicatiesnelheid bepaald door de G-standaard.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat je zegt klopt wel, Mik denkt even op een andere manier en heeft op zijn manier ook gelijk.

Je router zend/ontvangt zowel N als G signalen. De pc met N communiceert dus ook via N, zelfde geldt voor G.
Mocht er onderling communicatie plaatsvinden dan zal zoals Mik ook al zegt, de snelheid/dignaal worden aangepast.

Hoi,

Wat je zegt klopt wel, Mik denkt even op een andere manier en heeft op zijn manier ook gelijk.

Je router zend/ontvangt zowel N als G signalen. De pc met N communiceert dus ook via N, zelfde geldt voor G.
Mocht er onderling communicatie plaatsvinden dan zal zoals Mik ook al zegt, de snelheid/dignaal worden aangepast.
Blij dat je 't ff goed hebt uitgelegd,ik ben meer van de korte zinnen en zou meer moeite moeten nemen om het wat uitgebreider uit te leggen en ja het klopt,ik denk meestal op een andere manier.Bij mij kun je niet meer stuk!:thumb:

:d
Het is ook maar net hoe je het leest en waar je zelf aan denkt. Soms zit ik er ook grandioos naast :d
Maar met z'n allen komen we er meestal wel uit.

Er is wel een kanttekening. Bij een mixed mode N+G vertraagd de "N" snelheid wel wat indien "G" apparaten actief uitzenden.

Indien je relatief veel "G" verkeer hebt gaat "N" wel wat langzamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan