draadloos netwerk niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sas1324

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Een vriend van mij heeft een tijd terug een draadloos netwerk geinstalleerd dmv een modem met ingebouwde router. Dat werkte allemaal prima (hij gebruikte bij het installeren geen software ofzo dus ik kan het nou nie opnieuw doen). De pc van mn pa werkt nog steeds prima, internet doet het gewoon (lan-verbinding) aar de draadloze verbinding tussen die computer en mijn laptop werktniet meer...
Mijn laptop heeft een ingebouwd netwerkkaartje.
Gisteravond zat ik gewoon te internetten met mn laptop en van het ene op het andere moment had ik geen verbinding meer. Als ik op herstellen klik lukt dat ook niet. Hij geeft aan dat het draadloos netwerk niet beschikbaar is. Bij netwerklijst vernieuwen vind ie ook niks (beveiliging?)
Hoe kan dat nou zo van het ene op het andere moment? en wat doe ik eraan? die vriend woont ver weg dus die komt niet 1,2,3. Ik heb op zijn aanraden het modem uit en aan gedaan maar dat hielp ook niet. ik wil niet teveel aan de gewone pc klooien want daar doet alles het gewoon nog.

groetjes Saskia

Probeer het dan nog maar eens,Pc,`s uitzetten en modem een minuut van het stroom afhalen.modem aanzetten en even wachten en dan de pc aanzetten!

Heb je laatste tijd nog programma`s geinstalleerd?
Heb je een virusscanner/firewall draaien,even uitschakelen en proberen!

Haal even Everst binnen,een programma,tje om iets dieper in de Pc te kijken!even installeren Pc opnieuw opstarten en kijken of je onder netwerk iets vreemds ziet staan een geel of rood tekentje!

http://www.marcelbosveld.nl/prog/everesthome220.exe

Ik heb niets geinstalleerd, hij hield er gister zomaar mee op.
Firewall heb ik al uitgeschakeld en geprobeerd, hielpt ook nie.

Programmaatje geeft ook geen gekke dingen weer

Probeer eens een systeem herstel na 2/3 dagen geleden toen de Pc het wel nog deed!

Ik heb net wel nog iets anders zien staan. Een wit pictogrammeje (microsft client?) met een kruisje erdoor dat aangeeft dat draadloze communicatie is uitgeschakeld. als ik er rechts op klik kan ik aanvinken dat het AAN moet, maar als ik dat doe staat er: de intel pro(blabla) is nog steeds uitgeschakeld, gebruik de hardwareschakelaar om de verbinding in te schakelen.

wat is dat dan?

hij doet het weer!
ik was heel dom, het schakelaartje was dus gewoon het knopje voorop mn laptop, heb ik per ongelijk op gedrukt toen ik hem op schoot had denk ik......

logisch dat ie geen verbinding kon maken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan