draadloos netwerk niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasha23

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
probleem:
een vriendin van mij kon opeens geen verbinding maken met het internet. ik heb haar laptop meegenomen en bij mij geprobeerd daar kwam ik erachter dat bij de firewall instellingen alle netwerken geblokkeerd werden. deze uitzondering heb ik toen aangezet en kon toen ook verbinding maken met mijn (onbeveiligd) netwerk. toen bracht ik de laptop weer terug maar bij haar thuis werd hun (beveiligd) netwerk niet gevonden. wel op andere laptops alleen niet bij haar. en met een kabel heeft ze wel internet. wat kan ik nu het beste doen? alles is al een keer gereset maar heeft niet geholpen. ik dacht misschien het netwerk onbeveiligd maken maar dit wil niet echt lukken :s
wie kan mij helpen?

Het eigen netwerk wordt niet gevonden.
Misschien ook beveiligd met macadress?
Zo ja, Voer het macadress van de draadloze netwerkkaart op en probeer het nog eens.

Worden er wel andere netwerken gevonden?
Laat je wel zoeken naar draadloze netwerken?

nee volgens mij word het niet beveiligd met een macadres. hij vraagt alleen om een beveiligingssleutel. ja er worden verder heel veel andere netwerken in de buurt gevonden. ik vernieuw de lijst de hele tijd maar hij wordt niet gevonden.

"... opeens geen verbinding..." betekent wel verbinding gehad, valt het niet meer werken samen met een verandering aan de laptop of router?

Ik zou zeggen draadloze netwerk via netwerkcentrum verwijderen of de eigenschappen nalopen, en vervolgens resp. toevoegen (handmatig) of wijzigen met de - draadloze - gegevens van een laptop welke geen problemen heeft.

Er wordt om een sleutel gevraagd?
Dan zit het echt in de invoer.
Kijk maar eens in het routerconfig en kopieer de beveiligingssleutel.
Het kleinste verschil (spatie, hooofdletter/kleine letter) en je krijgt geen verbinding.

ja dat dacht ik ook maar we hebben ook een ander beveiligd netwerk geprobeerd waar we (ook) de sleutel van hebben. daarom dacht ik om hem even onbeveiligd te maken en kijken of dat lukt dus had ik WAP veranderd in open maar dit heeft hem niet onbeveiligd gemaakt :s

Onbeveiligd maken doe je op de router.

Laatst bewerkt door een moderator:
okay dus router aansluiten op laptop waar wel het netwerk wordt gevonden en dan instellingen veranderen (naar open ipv WAP?)?

Ben je alin routerconfig geweest?
Invoeren? Waar wil je dat doen?
Ga naar het het routerconfig ( meestal 192.168.1.1) via een bekabelde verbinding of via de andere laptop die wel verbinding heeft.

Controleer de key eerst
Kopieer deze, sla deze op mem. stick bijv. op en voer die in op de andere laptop als je laat zoeken naar draadloze netwerken.

Laatst bewerkt:
ik kan de key niet zien, alleen veiligheidstekens en er is ook geen optie om te tekens te zien wat er normal gesproken wel zou moeten zijn toch? daarom weten we niet zeker wat de sleutel is.

Dan zal je een nieuwe key moeten aanmaken die je uiteraard ook invoert bij de andere pc/laptop.

okay ik ga het proberen. maar dat verklaart niet waarom het netwerk niet op die laptop wordt gevonden of wel? maar dan zal ik wel dat netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen..

Heb ik ook gehad Toen stond er een vinkje bij Hide dit netwerk vinkje weggehaald en toen was mijn netwerk wel te vinden,

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan