Opgelost Draadloos netwerk niet gevonden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil een oude Windows 10-computer weer in gebruik nemen, Daarvoor heb ik een draadloos netwerkkaartje gekocht.
Allereerst heb ik (via bedraad netwerk) de laatste updates en daarna de netwerkkaart geïnstalleerd en de setup van de bijbehorende CD gestart. Vervolgens heb ik de kabel van het bedrade netwerk losgekoppeld en een verbinding proberen te maken.

Windows ziet diverse netwerken in mijn omgeving, maar mijn eigen netwerk ziet ie niet. Op mijn mobiele telefoon is mijn SSID gewoon te zien.

Wat kan de oorzaak zijn? Maar veel belangrijker: hoe los ik dit op?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
“Bijbehorende CD” klinkt behoorlijk oud… 🤔
Wellicht is er een nieuwere driver te vinden bij maker/leverancier. Wat is het precies?
 
“Bijbehorende CD” klinkt behoorlijk oud… 🤔
Wellicht is er een nieuwere driver te vinden bij maker/leverancier. Wat is het precies?
Ik kan geen nieuwe driver vinden op de website van de leverancier.
Maar het vreemde is dus dat ik diverse andere WIFI-netwerken in de omgeving wel kan vinden, maar de mijne niet...
 
Weet je wat voor router je hebt?
Ik zie dat deze kaart geen 5GHz ondersteunt, heeft alleen 2.4GHz.
Bij sommige moderne routers moet je 2.4GHz expliciet aanzetten.
En die andere netwerken hebben dan 5GHz, zodat je die wél ziet. 🤔
 
Ergens in mijn hoofd spookte wel de 2.4 of 5 GHz-verhaal, maar ik wist het niet meer.
IK heb een KPN-box (opvolger van de Experiabox).
 
Er is zijn wat oude drivers uit 2015 voor Windows 10 bij Microsft zelf te downloaden:
Das iig veilig.

Maar heb je bij Instellingen naar de "optionele updates weergeven" gekeken?
Dat ziet er bij mij zo uit en dan staat er al iets te wachten, dat zou bij jou de Wifi driver kunnen zijn.
Staat die daar, volg dan eerst die route.

Komt er na wachten op updates niets te staan, dan de bovenstaande optie.

Succes.
afbeelding_2023-10-26_165329307.png
 
Die driver zou dus door Windows via de optionele updates automatisch opgehaald moeten worden, immers hij staat in de Microsoft catalogus.
@mariannevanh wat heb je al geprobeerd na de topic start? Daar is het niet duidelijk of de kaart goed geïnstalleerd was.
Anders zou dat punt over alleen 2.4GHz zie #4 mogelijk toch een rol kunnen spelen?
 
Het blijkt dat de door Bol.com verkochte netwerkkaart uit 2011 was. Ik heb 'm omgeruild en inmiddels een andere ontvangen. Deze werkt gewoon zoals het hoort.
Probleem dus opgelost.
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan