Draadloos netwerk niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

helion666

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Beste leden,

Onlangs kamp ik met een groot probleem. Het probleem nekt me nu al enkele dagen nadat ik via KPN een nieuwe router toegestuurd heb gekregen bij het upgraden van mijn abonnement. Ik maak gebruik van de Experiabox v8, ook wel Arcadyan genoemd.

Momenteel run ik Windows 7 64 bit (Home Premium) en heb ik in mijn vaste PC een draadloze netwerk kaart van Sitecom WL-181 zitten.
Nu is het probleem dat Windows 7 mijn WPA2 key van de router niet herkend. Hij geeft aan dat de netwerkbeveilingssleutel onjuist is. De grootste grap is nog wel (en ik heb dit nooit eerder gezien) dat ie twee keer om mijn sleutel vraagt.

De 1e keer: Geef de netwerkbeveiligingssleutel op, hier kan ik invullen wat ik wil, alles ziet ie als correct (heel vaag, maar heb gewoon wpa ingevoerd)
De 2e keer: Typ de netwerkbeveilingssleutel (als ik hier de wpa invoer dan zeg ie dat deze foutief is).

De Sitecom adapter scant wel alle draadloze netwerken in de buurt en ook mijn SSID staat ertussen. De encryptietypes van zowel de draadloze adapter als de netwerkinstellingen van mijn SSID windows staan gelijk. ik heb van alles geprobeerd. Van kanalen gewisseld, installeren met meegeleverde cd-rom van KPN, instellingen proberen op te slaan door router met ethernet kabel te verbinden etc.

Kortom met kabel werkt het wel. Ik leef ook niet in een grot, draadloos signaal is sterk zat (met laptops kan ik verdiepingen omhoog gaan en signaal is rond de 90%). Het is dus echt een probleem in instellingen op de PC. Maar wat kan ik eraan doen?

instellingen.pngNetwerkverbindingen.png

Onderop de router staat een sticker met de juiste key (mits je die niet hebt gewijzigd).
Let op de hoofdletters etc

Dankje voor je reactie, maar dat is vanzelfsprekend ja... Overigens staat in mijn bericht dat de laptops de key wel pakken ;)

Ook capslock niet aan?

Modem/router al herstart?

Zit het niet in : WPA2 AES of WPA 2 TKIP

Macbeveiliging?

Zoefff, bedankt voor je reactie. Allereerst, ik wil het op iets professioneler niveau houden. Capslock aan/uit zijn misschien schoonheidsfoutjes die iemand maakt maar je snapt toch wel dat dat mijn probleem niet is. Router is tig keer herstart, maar wederom het probleem is softwarematig (instellingen die kennelijk opgeslagen moeten zijn in windows). Beveilingstype (encryption) is AES, zowel in Windows als in de software voor de draadloze adapter aangegeven (zie screenshot).

Grappig genoeg is het me nu wel gelukt om draadloos verbinding te krijgen maar nu stuit ik op een ander probleem; een rood kruis in de traybar bij mijn connectie en wederom dezelfde fout dat de instellingen niet overeenkomen met degene die zijn opgeslagen in Windows. Iemand?

kruisje.pngSitecom gegevens.png

Edit: draadloos werkt dus wel ongeacht de kruis, alleen via pingtest.net merk ik dat er geen packetloss berekent kan worden omdat er geen pakketgegevens verzonden en ontvangen kunnen worden. Ook bij het joinen van een server van een bepaalde game krijg ik een timed out issue.

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat er een verkeerd profiel is ontstaan. Eerst weggooien (draadloze netwerkverbindingen beheren) en opnieuw proberen. Als je de 3rd party Clent Manager gebruikt ..... gewoon niet doen. Een driver-only install van je wireless adapter (laatste drivers svp) voorkomt in ieder geval vaak wireless compatibilty issues.

Veel plezier.

Groet,

Koos

Koos moos, bedankt voor je reactie. Alle voorgaande netwerken had ik al verwijderd in het beheer. Heb daarna de nieuwe SSID handmatig en ook automatisch weer toegevoegd maar geen succes. Clent Manager zegt mij niet zoveel.. De Sitecom heeft alleen meegeleverde drivers, op de site van Sitecom zijn ook geen nieuwere drivers beschikbaar. Desalniettemin heb ik wel de drivers verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar ook dit heeft niet geholpen..

typo: Client Manager.

Het kan ook zijn dat er een teken in de encryptie key staat dat niet goed wordt geinterpreteerd als je het intypt in het input field. Je kan natuurlijk testen door tijdelijk de key te wijzigen naar 1234567890 en dan nogmaals profiel weggooien en automatisch verbinding proberen te maken met de nieuwe key.

Koos

Laatst bewerkt:
Nog 2 simpele mogelijkheden:
+ Toetsenbordtaal ook niet versprongen?

+ Zet eens een herstelpunt terug met een tijdstip dat je draadloos internet had

herstelpunt zou uitkomst kunnen bieden, ook al gezocht of er een recentere versie is van de Sitecom WL-181 netwerkkaart zoeken, wellicht bestaat er een die niet van sitecom zelf afkomt.
Zelf heb ik bv broadcom driver gevonden die werkt voor mijn Linkssys kaart, terwijl helpdesk aangaf dat het niet mogelijk was.

Experiabox V8 WiFi probleem met wachtwoord

Beste Helion66,

Ik loop op dit moment tegen exact hetzelfde probleem aan als jij begin dit jaar schreef. Er is een nieuwe Experiabox door KPN geleverd (v8), twee computers (1x Windows XP en 1x Windows7) geen probleem met koppelen via Wifi maar bij de 3e krijg ik eerst de vraag: " Geef de netwerkbeveiligingssleutel op" en als je de intypt vraagt hij vervolgens "Typ de netwerkbeveiligingssleutel". Nadat je deze opnieuw intypt wordt deze geweigerd.
KPN kon mij niet helpen. heb jij het probleem al opgelost?
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan