Draadloos netwerk op halve snelheid onder Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

teus66

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hallo,

Onlangs w8 op m'n pc gezet, clean jnstall gedaan. Nu is m'n max downloadsnelheid 20 Mb/s, terwijl onder w7 met dezelfde sitecom n300 USB netwerkadapter de downloadsnelheid 50Mb/s is (tevens de max van mijn glasvezelabonnement) alle instellingen staan voorzover ik kan zien op "n". Ik kan m'n oude w7 installatie nog steeds gebruiken aangezien ik nog een ghost backup heb. Iemand zelfde ervaring en misschien oplossing?

Heb je je drivers wel geïnstalleerd? Ingebouwde Windows 8 drivers zullen wel werken, maar halen niet het maximale uit je spullen ;)

Op de site van sitecom staan geen nieuwere drivers dan degene die meegeleverd zijn op cd, uiteraard wel geprobeerd maar gaf geen verbetering, het enige wat je dan erbij krijgt is een irritante netwerkassistent.

Meld eens de PCIID: Open Apparaatbeheer, dubbelklik de Wifi adapter, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en meld ons precies welke PCIID er gemeld wordt.
[Als ik me goed herinner kun je er ook op rechtsklikken en kiezen voor Kopieren]

Kan makkelijk zijn dat het een 'rebranded' adapter is van een andere fabrikant (zoals RalinkTech, Broadcom of Intel). Dus wellicht zijn er nog andere drivers dan die je op de website van Sitecom vindt.

Tijs.

Ok Tijs, morgen ben ik weer thuis en zal precies even zeggen wat ik zie, nu ben ik niet in de gelegenheid. Alvast bedankt voor je antwoord.

Tjeu

Als het deze USB adapter is, dan
a. Is het (eigenlijk) een RalinkTech apparaat en
b. Zijn hier nieuwere drivers te downloaden dan op de website van Sitecom. [Fake een naam + e-mail adres. Ik gebruik altijd "Piet" en "Piet@chello.nl"]
Windows 2000/XP/Vista/7: driverversie 3.2.11.0
Windows 8: driverversie 5.0.0.0

Tijs.

Laatst bewerkt:
opgelost, dank jullie wel voor meedenken, de nieuwe drivers van Ralink hebben de snelheid weer gemaakt wat ie moet zijn. Overigens goede tip met die hardware id, ga ik in de toekomst vast vaker gebruiken.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan