draadloos netwerk op laptop met accustroom valt steeds weg !

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hoi allemaal,

Op de laptop van een vriendin valt het draadloos internet voortdurend uit als de laptop (samsung npr519) op de accustroom werkt. Zogauw de stekker in het stopcontact gaat, is er geen probleem meer en is het netwerk stabiel.
In de instellingen bij het configuratiescherm heb ik bij de accuinstellingen de instelling op maximale prestatie gezet. Daar kan het dus niet meer aan liggen (lijkt mij). Wanneer ik zelf met mijn eigen laptop ernaast zit, blijf ik wel internet behouden. Het heeft dus echt niks met de verbinding te maken (denk ik).

Ook op netstroom is het netwerk niet megastabiel. Zoals gezegd wel op mijn computer (asus) of de HP van haar vriend.

Heeft iemand nog een idee of oplossing voor mij ?

Gr, Marjolein

Mocht de laptop op windows XP draaien zal de volgende uitleg waarschijnlijk niet geheel correct zijn wegens andere interface, als dit zo is hoor ik het graag.

Klik rechtsonderin je scherm met de rechtermuisknop op het icoon van de draadloze verbinding.
Klik op Netwerkcentrum
Klik links van het scherm op "adapterinstellingen wijzigen"
Rechtermuisknop op "Draadloze netwerkverbinding"
Klik op Eigenschappen
Klik aan de rechterkant van het schermpje op "Configureren"
Klik bovenaan op het meest rechtse tabblad "Energiebeheer"
Haal het vinkje weg bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"

Als het goed is is het probleem nu verholpen.

Hoi,

Controleer het volgende:
Ga naar het Configuratiescherm > Apparaatbeheer.
Klik met de rechtermuisknop op de naam van de draadloze netwerkadapter (WIFI) en in het menu op 'Eigenschappen"
Controleer of er in het tabblad Energiebeheer een vinkje staat bij '.... mag dit apparaat uitschakelen'

Hoi,

Controleer het volgende:
Ga naar het Configuratiescherm > Apparaatbeheer.
Klik met de rechtermuisknop op de naam van de draadloze netwerkadapter (WIFI) en in het menu op 'Eigenschappen"
Controleer of er in het tabblad Energiebeheer een vinkje staat bij '.... mag dit apparaat uitschakelen'

Dubbelpost =)

Ja, haal die van jou maar weg ...
Die van mij is wat 'korter', dus minder stapjes ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan