draadloos netwerk opvangen via router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharkyboy

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

ik zit hier in spanje en mag van mijn buren op hun draadloze router!
Vind ik erg fijn maar ik kan alleen op het internet als ik op het teras zit of heel erg dicht bij het raam.
Overdag is dit niet zo erg maar later op de dag wel.
Nu heb ik mijn eigen router mee genomen.
Dit is een: u.s. robotics turbo acces point and router(product model usr8054)
Is het mogelijk om mijn eigen router vebinding te laten maken met het draadloze signaal van mijn buren zodat ik door heel mijn appartament gebruik kan maken van internet?

B.v.d Michel :cool:

Zelfs als dit mogelijk is zal je wel de nodige apparatuur nodig hebben. Bovendien, als je pc dan enkel op terras goed ontvangt, zal dat ook wel het geval zijn voor je router, zou je hem dan op het terras gaan zetten?
Misschien eens een sterkere ontvanger proberen.

Of voor rond de 25 Euro een antenne versterkertje aanschaffen en die aan de buren geven.

of een netwerk kabeltje van de buren naar die draadloze router, dan kom je verder.:thumb:
van die router (van de buuren) meter of 50 naar de draadloze accespointer en dan internetten maar.

Oké bedankt :) maar het is dus niet mogelijk om het draadloos te doen? :confused:

mvg michel

het zit namelijk zo dat deze buren zelf 1 week en 3 dagen naar madrid zijn naar familie.
Dus kan ik simpel weg niet bij hun router

De oplossing met de netwerkkabel hierboven leek mij nog de beste oplossing, ik weet het niet maar misschien is dit ook mogelijk met een draadloze ontvanger alhoewel je die dan al even goed kan aansluiten op je eigen laptop, natuurlijk, als je met je laptop wil rondlopen en zelf de draadloze ontvanger op de beste plaats wil laten staan is het misschien best de router te gebruiken. Maar dan nog moet je zien dat je met die draadloze ontvanger wel goede ontvangst hebt, dus beter dan met je laptop, dat zal dus wsl wat duren om dat uit te zoeken.

Maar hoe kun je met je router dan het signaal opvangen van je buren dacht dat een router alleen maar kon zenden. :confused:

Maar hoe kun je met je router dan het signaal opvangen van je buren dacht dat een router alleen maar kon zenden. :confused:

Een router moet sowieso kunnen ontvangen en zenden, hoe kan het anders de data ontvangen die het naar ergens anders moet zenden? Maar idd meestal is de internetverbinding enkel via de kabel (ik denk dat je dat bedoelt) dat is dus nog iets waar een oplossing voor zou gevonden moeten worden.

Een router moet sowieso kunnen ontvangen en zenden, hoe kan het anders de data ontvangen die het naar ergens anders moet zenden? Maar idd meestal is de internetverbinding enkel via de kabel (ik denk dat je dat bedoelt) dat is dus nog iets waar een oplossing voor zou gevonden moeten worden.

Idd bedoelde ook het internet
:thumb:

of natuurlijk vanaf de acces pointer.
met utp kabel de laptop in.
zet de acces pointer zo dciht mogelijk bij de router. en met UTP kabel naar de laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan