Draadloos netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenzy

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2008
Beste forumleden,

Ik wil graag mijn internet delen (met draden, verbonden met een router).

Ik heb thuis een router met 3 pc aangekoppelt, en ik wil graag dat één van die PC's zijn Internet draadloos deelt, met een WLan usb (er is mij verteld dit mogelijk is). Ik wil graag op een laptop draadloos surfen, maar heb weinig verstand van draadloos internet.

Er is mij verteld dat dit het makkelijkste manier is, via een WLan Usb, zou iemand mij vertellen hoe ik mijn internet kan delen?

Bedankt,

Vertel eerst eens even welk merk/type router je hebt

Het is een Speedlink router, waar je 4 van die internetkabels in kan doen, ik heb een LAN verbinding tussen 3 PC's, en ik wil graag dat één ervan daarvan zijn internet deelt met een W-Lan usb stick.

Bedankt voor je reactie!

Maar is die SpeedLink router dan ook een Wireless Router???

Maar is die SpeedLink router dan ook een Wireless Router???

Nee, dat is het nou juist.

Er is mij verteld dat ik met een W-Lan usb stickje alsnog mijn internet kan delen met een PC die met het internet verbonden is (met een draad)

Hallo Frenzy,

Datgene wat jij wilt doen kan idd wel. Maar de manier om het te configureren hangt af van de mogelijkheden van de WIFI USB Stick. Dus meld even het merk/type.

Groetjes Erik Rothuis

Bedankt voor de reacties!

Ik heb een Sagem W-Lan Stick ; IEEE802.11b/g @ USB2.0

meer weet ik er niet van af,

Hallo Frenzy,

Zou toch een typenumer op moeten staan, een van de volgende:

WL167G
WL5061S
WUBR-128GW
XG703A
XG760A
XG760N

Groetjes Erik Rothuis

draadloos netwerk

Ik heb een Wireless Nootboek Compac c700 uit Thailand mee genomen. Verder heb ik een linksys router wrt54g aansluit op een utp kabel van @etthome. Mijn Pc en deze Laptop werken prima met de kabel verbinding. Maar de laptop kan niet draadloos verbinding maken. In Thailand deed het prima met draadloos verbinding. Bij Dixons vertelde mij dat ik weer een wireless notebook adapter moet tussen plaatsen. Mijn vraag is kan ik op een of andere manier de gegevens van mijn draadloos nootboek veranderen, dat ik ze wireless kan ontvangen zonder die wireless adapter bij te kopen.( Wireless network connection van mijn nootboek : firewalled Atheros AR5006x ). Wie kan mij hierbij helpen.? alvast bedankt

Hallo Frenzy,

Zou toch een typenumer op moeten staan, een van de volgende:

WL167G
WL5061S
WUBR-128GW
XG703A
XG760A
XG760N

Groetjes Erik Rothuis

Hallo Erik,

Ik heb zojuist gekeken en ik heb een stickje van het type ; XG-703A

:eek: