Draadloos Netwerk Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

huib23

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo,

Bij ons in huis staat een printer maar graag willen wij een draadloos netwerk printer aanschaffen.
Alleen heb ik eerder nog nooit zoon printer aangelsloten.
Mijn vraag was dus:

Hoe installer ik een Draadloos netwerk printer op andere computers.
Hopelijk dat iemand mij hierop antwoord kan geven.

Groet,
Huib

Hoi,

Het is de vraag of je nu direct een andere printer met ingebouwde draadloze netwerkkaart zou moeten aanschaffen.
Hangt af van de 'status' van je huidige printer.
Je kunt ook een draadloze printerserver aanschaffen. Daar heb je ook in de toekomst wat aan, mocht je later nog eens een andere printer draadloos willen aansluiten.
Het aantal printers mét draadloze voorziening is beperkt en beperkt je dus ook in je keuzemogelijkheden. Met een aparte printerserver heb je die beperking niet.

Er is een nieuwe van Linksys, die belooft, ook multifunctionele (printen, scannen, faxen en kopiëren) printers te ondersteunen:

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WPSM54G
http://www.all-mall.nl/redir.cgi?pa...690509;mi=start;smi=product;shopname=allmall;

Bedankt voor je reactie

Maar is het dan zo dat ik een kaart moet kopen voor in de priner zelf ?
De printer die ik nu heb is een HP Deskjet D1560.
Ik ben bang dat die niet de mogelijkheid heeft om een kaart in te brengen.
Hij heeft één mogelijkheid en dat is printen.

Bedankt voor je reactie

Maar is het dan zo dat ik een kaart moet kopen voor in de priner zelf ?
De printer die ik nu heb is een HP Deskjet D1560.
Ik ben bang dat die niet de mogelijkheid heeft om een kaart in te brengen.
Hij heeft één mogelijkheid en dat is printen.

Nee, je hoeft niks in je printer te veranderen, je sluit hem aan op dat 'kastje' wat ik hierboven aangaf, in plaats van aan de computer.

Okee, dat begrijp ik.

Maar wat moet ik precies doe om dan bijv. een document af te drukken.
Gewoon Ctrl+P (printen) kan ik dan ook kiezen uit een draadloose mogelijkheid ?

Hoi,

Bij het apparaat van LInksys zit een uitgebreide installatie-handleiding.
Hierna kan je inderdaad een directe printopdracht geven als de netwerkprinter als 'standaardprinter' is opgegeven.
Er moet uiteraard wel een netwerkverbinding zijn op de betreffende computer .... maar die had je al (neem ik aan). :p

Bedankt voor de hulp !
Ben er ver mee gekomen ;)!

Groet, Huib Bonnema

ik heb bij mij thuis beneden een computer staan en boven een laptop(draadloos). Ik heb de computers dezelfde computernaam gegeven. de printer aangesloten op de computer beneden en geïnstalleerd. op mijn laptop ben ik naar printers in het netwerk gaan zoeken. toen de printer gevonden was kreeg windows een melding met de vraag of de software van de printer ook op de laptop geistalleerd kon worden.. gelijk geaccepteerd natuurlijk. en wat denk je.. ik kan gewoon printen, Draadloos printen dus.

P.S. de computer waar de printer op is aangesloten moet wel aan staan.

@bbreaker .....

Wat is hier nu zo bijzonder aan???

De computer "beneden" fungeert dan als printerserver.
Dus geen extra kastjes kopen en zoiets aansluiten op de router. Alleeeen .. de PC waarop de printer aangesloten is moet aan staan en ingelogd op het netwerk.

@Anton .....

Nogmaals: wát is daar nu zo bijzonder aan ???????
Dat is een 'normale' situatie, waar veel mensen (thuis) mee zitten: een printer op een pc, die alleen maar aan moet blijven om te kunnen printen vanuit andere computers in dat netwerk ..... maar dat is overbekend, dus jullie vertellen TS niks nieuws ...

Vraagsteller wil kennelijk juist een printer op het netwerk, waardoor wat jij en bbreaker aangeven juist niet meer nodig is.

Dus ..... jullie zeggen iets wat vraagsteller al lang weet.

@Anton .....

Nogmaals: wát is daar nu zo bijzonder aan ???????
Dat is een 'normale' situatie, waar veel mensen (thuis) mee zitten: een printer op een pc, die alleen maar aan moet blijven om te kunnen printen vanuit andere computers in dat netwerk ..... maar dat is overbekend, dus jullie vertellen TS niks nieuws ...

Vraagsteller wil kennelijk juist een printer op het netwerk, waardoor wat jij en bbreaker aangeven juist niet meer nodig is.

Dus ..... jullie zeggen iets wat vraagsteller al lang weet.

Huib, wij weten niet wat je wel of niet weet. Als je via het netwerk wilt printen heb je of een printer nodig met een netwerkaansluiting al of niet draadloss of een printerserver al of niet draadloss die je dan met een patchkabeltje aansluit op je bestaande printer (mits deze printerserver jou printer ondersteund).
Welk probleem is nu nog over ?

Huib, wij weten niet wat je wel of niet weet. Als je via het netwerk wilt printen heb je of een printer nodig met een netwerkaansluiting al of niet draadloss of een printerserver al of niet draadloss die je dan met een patchkabeltje aansluit op je bestaande printer (mits deze printerserver jou printer ondersteund).
Welk probleem is nu nog over ?

.... een overbodig antwoord, omdat dat al mijn eerste reactie was.
Meneer Anton: lees jij de topic wel door voordat je reageert?

.... een overbodig antwoord, omdat dat al mijn eerste reactie was.
Meneer Anton: lees jij de topic wel door voordat je reageert?

Wat heb jij lange tenen zeg :shocked:
Stel dan niet zo'n open vragen zoals "Wat is hier zo byzonder aan" !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan