Draadloos netwerk + printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Goedeavond,

We hebben vanmiddag een nieuwe printer gekocht (Lexmark 4875 + Wi-Fi), maar we zitten met een probleem. Op de pc van mijn ouders wordt de printer aangesloten met USB. Ik moet ook gebruik kunnen maken van de printer, dus heb ik besloten hem draadloos te gebruiken vanaf mijn desktop pc in de kamer er tegenover. Het probleem is alleen dat ik het draadloos netwerk niet aan de gang krijg. Hij gaat maar niet aan de praat.

Ook heb ik bij Start geen "Draadloze netwerken weergeven" (o.i.d.), wat iedere andere computer rondom mij wel heeft. Wat betreft draadloze netwerken enzo ben ik best een leek, dus. Mijn laptop heeft wel internet via onze router, maar daar staan dergelijke programma's niet op die ik hier wel op heb staan. Hoe moet ik hier nou draadloze verbinding op te werken krijgen? We hebben al een draadloos netwerk waarmee ik verbinding wil maken, maar ik kan hem nergens op deze pc selecteren.

Bij voorbaat dank.

Ik neem aan dat je er een cd tje hebt bij gekregen die je geisalleerd hebt.
In sommige gevallen kun je de hele boel via de software cd aan de gang krijgen.

Zo niet dan moet je op de printer een netwerk selecteren, en de (eventuele)beveiligings code van je netwerk.Pas dan raakt de printer in gesprek met de router en pas dan kun je hem zien op je draadloze laptop.

Maar ik moet de router nou net aan de praat krijgen op de desktop pc, zodat ik met de printer daarvoor ook in contact kan komen.

Nope, nu met een kabel die naar de router loopt (en die uiteraard weer naar het modem).

Dus heb je waarschijnlijk ook geen draadloze netwerkkaart.
Geen wonder dat je dan ook geen draadloze netwerken ziet:D

Hm, ja dat zou kunnen natuurlijk! Haha, sorry! :o
Enne, zou dit dan ook het probleem kunnen zijn bij de andere desktop (uit 2005), want daarmee kan ik ook niet draadloos.

Dan probeer ik het wel met mijn laptop.
Zijn draadloze netwerkkaarten trouwens duur?

Oké, mooi! Harstikke bedankt, dan.
Dan ga ik in zo snel mogelijk een draadloze netwerkkaart aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan