draadloos netwerk probleem, usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Messi

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Ik heb thuis een computer waar een modem en een router op aangesloten zijn.
Als ik de computer aanzet dan heb ik geen internet verbinding. Als ik de router
uitzet en weer aanzet dan heb ik wel opeens Internet. Dat moet ik elke keer doen..

Weet iemand toevallig waar het probleem aan ligt???

Tweede probleem is ik heb een laptop waarmee ik met de USB Stick op het Internet kan
die heb ik meegekregen met de router. Opeens zie ik dat ik zonder dat USB stick
op het Internet kan.. terwijl ik eerst dat niet kon, echt vreemd.

weten jullie hoe dat kan???

Tweede probleem is ik heb een laptop waarmee ik met de USB Stick op het Internet kan
die heb ik meegekregen met de router. Opeens zie ik dat ik zonder dat USB stick
op het Internet kan.. terwijl ik eerst dat niet kon, echt vreemd.

weten jullie hoe dat kan???

Jouw laptop heeft gewoon een draadloze netwerkkaart aan boord die automatisch verbinding maakt met de router. Dat kon altijd al, alleen wist je dat misschien niet...? De USB stick doet hetzelfde als de netwerkkaart die al aan boord is en is dus overbodig.

Ik heb thuis een computer waar een modem en een router op aangesloten zijn.
Als ik de computer aanzet dan heb ik geen internet verbinding. Als ik de router
uitzet en weer aanzet dan heb ik wel opeens Internet. Dat moet ik elke keer doen..

Zet je computer eens aan en dubbelklik onderin je taakbalk op het monitortje met de 'straling': )))

Kijk eens of jouw netwerk in de lijst staat die dan getoond wordt.

Owh dankjewel vond het wel vreemd want eerst had ik niet eens Internet missch heb ik iets veranderd ofzo..;d

Die 2de probleem kijk ik thuis wel, dankjewel.

Wat bedoel je eigelijk met monitortje met straling? ik zie dat namelijk niet rechtsonderin..

Zie je geen monitortje rechtsonderin met )))) ernaast? Ga dan eens naar Start - verbinding maken - alle verbindingen weergeven. Je zou daar draadloze netwerkverbinding moeten zien staan. Dubbelklik daar eens op.

Je bedoeld bij netwerkverbindingen, ja daar staat ie op connected als ik de stekker van de router eruit haal en vervolgens erin doe dan werkt alles weer..

Ok, dus je bent verbonden met de router, daar ligt het dus niet aan. Kun je eens proberen je laptop direct met een kabel met de router te verbinden, dan je laptop opnieuw opstarten en dan kijken of je direct internet verbinding hebt of niet?

Mijn laptop werkt gewoon, heeft er niks mee te maken. Het gaat om de computer als ik het aan doe dan heeft hij geen Internet, pas als ik de stekker van de router eruit haal en weer erin doe dan heeft ie weer wel Internet.. Dus ik ben benieuwd aan wat het ligt.:(

Mijn laptop werkt gewoon, heeft er niks mee te maken. Het gaat om de computer als ik het aan doe dan heeft hij geen Internet, pas als ik de stekker van de router eruit haal en weer erin doe dan heeft ie weer wel Internet.. Dus ik ben benieuwd aan wat het ligt.:(

Daarna gelijk even je computer opnieuw opstarten, dan houd ie zijn instellingen wel vast.

het gaat erom dat de linker lampje op de router niet brand. --> (((*))) deze tekentje dus.. pas als hij brand dan heb ik Internet.

Sosm werkt hij wel en soms ziet hij hem weer niet.. heeft niemand dat probleem gehad????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan