Draadloos netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladiesman0826

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hallo allemaal, Ik heb sinds vandaag weer Windows Xp Home op mijn computer gezet puur omdat ik Vista veel te langzaam vond. Maar ik heb een probleem. Op Windows Vista doet mijn draadloze netwerk het wel (gewoon goed en snel) maar nu ik XP erweer op heb, kan ik wel verbinding maken met mijn netwerk, maar het gaat echt super super langzaam. Met kabel erin doet die het gewoon snel en mijn broers laptop doet het ook gewoon snel met draadloze verbinding. Ik heb absoluut geen idee waar dit aan kan liggen. Want ik heb gewoon de orginele WLAN driver geinstalleerd die op de website staat van mijn computer. (Dus de bijhoorende zeg maar).
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik had Windows Vista een tijd geleden erop gezet puur om het feit dat de Draadloze verbinding het dan wel gewoon snel doet.
Alvast bedankt

Mvg Ralf

Vreemd probleem en kan zo niet 123 een oorzaak bedenken wat dit zou kunnen zijn.

Het je Service Pack 2 van Windows XP geinstalleerd ?
Anders hier downloaden en installeren. DIt kan eventueel ook via Windows Update.
http://www.microsoft.com/downloads/...be-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=nl

Heb je via Windows Updates alle updates geinstalleerd.
Als de updates geinstalleerd zijn de pc herstarten en weer Windows Update starten.
Net zo lang herhalen tot er geen updates meer zichtbaar zijn.
Veel updates verschijnen pas na installatie van andere updates.

Kijk eens in Apparaatbeheer of er gele tekens staan dat bepaalde hardware niet is geinstalleerd.

Heb je ook de chipset drivers van het moederbord geinstalleerd. VIa de website van de makers van de PC kun je meestal de drivers downloaden

Kijk ook eens in de Eventviewer van Xp of er Rode/Gele meldingen staan
Start--> Uitvoeren --> type in: eventvwr en druk op OK
Vermeld van de meldingen
1. Het gebeurtenisid
2. Foutmelding.

Probleer alles eens uit en vermeld even stap voor stap wat wel/niet gelukt is en wat je gedaan hebt.

Hallo bedankt, ik ben nu eerst begonnen met SP2 te downloaden.
ook ben ik naar de site geweest van mijn pc:

Flash - BIOS
Audio
Chipset
Graphic
LAN
Modem
Touchpad
WLAN

Hiervan heb ik "Audio - Graphic - LAN - WLAN" van geinstalleerd, dus doe ik nu wel ook ff die Chipset installeren, ik wist namelijk niet waarvoor die was!
Als ik alles heb gedaan laat ik wel iets weten.

Mvg Ralf

Vreemd probleem en kan zo niet 123 een oorzaak bedenken wat dit zou kunnen zijn.

Het je Service Pack 2 van Windows XP geinstalleerd ?
Anders hier downloaden en installeren. DIt kan eventueel ook via Windows Update.
http://www.microsoft.com/downloads/...be-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&displaylang=nl

Heb je via Windows Updates alle updates geinstalleerd.
Als de updates geinstalleerd zijn de pc herstarten en weer Windows Update starten.
Net zo lang herhalen tot er geen updates meer zichtbaar zijn.
Veel updates verschijnen pas na installatie van andere updates.

Kijk eens in Apparaatbeheer of er gele tekens staan dat bepaalde hardware niet is geinstalleerd.

Heb je ook de chipset drivers van het moederbord geinstalleerd. VIa de website van de makers van de PC kun je meestal de drivers downloaden

Kijk ook eens in de Eventviewer van Xp of er Rode/Gele meldingen staan
Start--> Uitvoeren --> type in: eventvwr en druk op OK
Vermeld van de meldingen
1. Het gebeurtenisid
2. Foutmelding.

Probleer alles eens uit en vermeld even stap voor stap wat wel/niet gelukt is en wat je gedaan hebt.

Ik heb nu alles geprobeert/gedaan en het werkt nog steeds niet. Ook heb ik de event viewer gedaan, hier zijn de resultaten ervan: http://www.team-damage.org/event.png

Ik hoor nog wel iets, bedankt

De eventviewer moet je wel verder bekijken want dit is alleen het resultaat van als je het opstart.

Klik op Application en zoek naar gele/rode meldingen. Als je er 1 ziet daar op dubbelklikken en je ziet het gebeurtenisid en omschijving van het probleem.

Dit herhalen voor System

Deze meldingen even 1 voor 1 noteren van de laaste 24 uur zeg maar.

Na installatie van SP2 ook weer Windows Update steeds herhalen totdat er niets meer staat.

Laatst bewerkt:
ok hier is alvast Application:

Geel / Warning: Source= Userenv - Event ID(Gebeurtenis id): 1517
Description: Windows saved user RVDS-LAPTOP\Ralf VanDamage registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.
This is often caused by services running as a user account, try configuring the services to run in either the LocalService or NetworkService account.

Geel / Warning: Source= WinMgmt - Event ID(Gebeurtenis id): 63
Description: A provider, HiPerfCooker_v1, has been registered in the WMI namespace, Root\WMI, to use the LocalSystem account. This account is privileged and the provider may cause a security violation if it does not correctly impersonate user requests.

Rood / Error: Source= Application Hang - Event ID(Gebeurtenis id): 1002
Description: Hanging application wlmail.exe, version 12.0.1606.1023, hang module hungapp, version 0.0.0.0, hang address 0x00000000.

Description: Hanging application wlmail.exe, version 12.0.1606.1023, hang module hungapp, version 0.0.0.0, hang address 0x00000000.

Geel / Warning: Source= Userenv - Event ID(Gebeurtenis id): 1517
Description: Windows saved user RVDS-LAPTOP\Ralf VanDamage registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.
This is often caused by services running as a user account, try configuring the services to run in either the LocalService or NetworkService account.

Rood / Error: Source= Application Hang - Event ID(Gebeurtenis id): 1000
Description: Faulting application setup.exe, version 11.0.0.28844, faulting module setup.dll, version 11.0.0.28844, fault address 0x0001f2fa.

Geel / Warning: Source= WinMgmt - Event ID(Gebeurtenis id): 63
Description: A provider, HiPerfCooker_v1, has been registered in the WMI namespace, Root\WMI, to use the LocalSystem account. This account is privileged and the provider may cause a security violation if it does not correctly impersonate user requests.

System ga ik ook doen, alleen dat zijn er heel wat!

System:

Als ik de LAN Kabel erin heb geeft die alles goed aan, zodra ik de LAN Kabel eruit haal
en met draadloos werk, en dan op refresh druk dan komt er deze fout erbij:

Geel / Warning: Source= Dhcp - Event ID(Gebeurtenis id): 1003
Description: Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 00166FAF5A91. The following error occurred:
The operation was canceled by the user. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

Herstart de laptop eens zonder de LAN kabel erin en kijk dan eens of de fout weer verschijnt.

Gebruik je een beveiliging in je router voor draadloos netwerk en zo ja welke WEP/WPA/WPA2

Als je beveiliging gebruikt zet deze eens tijdelijk uit en herstart de router.
Probeer het dan eens. Is het dan nog traag ?

Heb je na installatie van SP2 nog alle updates gedownload ?
Heb je nog gekeken of er nieuwe drivers zijn voor je draadloze netwerkkaart voor XP ?

Wat voor merk en typenummer is je router
Wat voor merk en typenummer is je draadloze netwerkkaart.

Ok, heb ik gedaan...
Nu is die verandert naar:

Rood / Error: Source= DHCP EventID= 1002
Discription: The IP address lease 192.168.1.101 for the Network Card with network address 00166FAF5A91 has been denied by the DHCP server 192.168.0.1 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message).

Hij is beveiligd als WPA-PSK

Beveiliging uitzetten en restarten doe ik zometeen.

Ja, alles is gedaan, ik kan alleen nog de computer afsluiten met updates.
Ja heb ik gekeken bij Apparaatbeheer maar er zijn geen meer.

Topcom Skyr@cer WBR 354G
Ik denk: Intel PRO/Wireless 2200BG

Hier staat alle info van mijn laptop: http://www.ciao-shopping.nl/Fujitsu_Siemens_AMILO_M1450G__593190

Hey ik heb mijn beveiliging ervan afgehaald en het doet het weer perfect:thumb::D
Hartstike bedankt, nu weet ik alleen niet hoe ik hem dan nu het beste kan beveiligen?

ik kan alleen nog de computer afsluiten met updates.

Dit als eerste doen want niet alle updates zijn dus geinstalleerd. Laptop afsluiten en wachten totdat alle updates klaar zijn. Laptop gaat dan vanzelf uit.
Hierna weer opstarten en Windows Update weer controleren op nieuwe updates.

Dit blijf je dus herhalen totdat er geen updates meer zijn. Ook niet als je Windows afsluit. Als daar weer update staan weer laptop uitschakelen en daarna weer Windows iupdate.

De laatse drivers voor je draadloze netwerkaart kun je hier downloaden
http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=1637

De site geeft op dit moment vaak een error maar even blijven proberen.

Voor het Ip probleem kun het volgende eens proberen.
Start->Uitvoeren en type in: CMD en druk op Enter
Type in: ipconfig /release en druk op Enter
Type in: ipconfig /renew en druk op Enter
Voor de zekerheid ook even: ipconfig /flushdns
Type EXIT als alles goed is gegaan.
Herstart de Laptop en check of de melding weer komt.

Graag gedaan en blij dat we wat verder komen.

Ok kan zijn dat je huidige windows netwerkdrivers niet goed om kunnen gaan met de beveiliging. Even de laaste drivers downloaden en proberen. Als het dan toch weer traag is schakel je steeds een tandje terug in de beveiliging en test je het weer.

Mijn vorige reactie was ik nog aan het type en jij had intussen al weer wat gemeld. Zou de Windows updates toch zeker even uitvoeren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan