Draadloos netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

limbohoward

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk wat ik maar niet op kan lossen.
Het werkt (of niet) als volgt:

Ik heb een laptop (1) waarbij het draadloos netwerk altijd werkt.

Daarnaast heb ik nog een laptop (2) en een iphone en nu wordt het ingewikkeld:

Als laptop 1 uit is werkt alles. Geen enkel probleem
Als laptop 1 aan is en ik zet dan laptop 2 of mijn iphone aan ook geen enkel probleem maar als ik dan laptop 1 uit zet en DAARNA laptop 2 of iphone ook uit zet kom ik daarna niet meer op het internet zonder laptop 1 eerst aan de zetten.
Dus op dat moment moet ik altijd laptop 1 aan zetten of de router even uit trekken.

Erg omslachtig allemaal en ik vind er maar geen oplossing voor. Router (Belkin 54g) al teruggezet naar fabriekswaarden maar dit heeft allemaal geen resultaat. Ook beveiliging aan of uit zetten geeft geen verschil...

EXTRA INFO: Als ik geen verbinding krijg met mijn iphone (als ik me dus niet aan de regeltjes houdt) dan zie ik dat ik dat de verbinding blijft pingelen. Netwerknaam komt steeds in beeld en verdwijnt dan weet. Blijft steeds zo doorgaan. Als ik dan laptop 1 weer aanzet of router even uit het stopcontact trek heb ik meteen weer verbinding.

Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en wat ik moet doen om dit te verhelpen???
 
Hoi,

Waarschijnlijk heb je een los kabelmodem.
Probeer eens het volgende.
Schakel alles uit, dus: de laptops, de router én de kabelmodem.
Nu eerst kabelmodem weer aan en wachten tot deze geheel on-line is. Dit kan even duren.
Hierna de router en weer wachten tot deze gebruiksklaar is.
Probeer nu eerst laptop 2 en kijk of deze internetverbinding heeft.
Vraag: Is op laptop 1 dhcp soms uitgeschakeld?
 
Hoi,

Waarschijnlijk heb je een los kabelmodem.
Probeer eens het volgende.
Schakel alles uit, dus: de laptops, de router én de kabelmodem.
Nu eerst kabelmodem weer aan en wachten tot deze geheel on-line is. Dit kan even duren.
Hierna de router en weer wachten tot deze gebruiksklaar is.
Probeer nu eerst laptop 2 en kijk of deze internetverbinding heeft.
Vraag: Is op laptop 1 dhcp soms uitgeschakeld?

Goedemorgen,

Had internetverbinding maar begint weer te flipperen als ik me niet aan mijn ritueel houdt...:confused:

DHCP is ingeschakeld
 
frostwire/geen verbinding

hoi
\





met frostwire op linux heb ik geen verbinding dus kan ik niet meer downloaden
kan iemand mij helpen
 
Hoi limbohoward,
is je probleem al opgelost? Het lijkt op een dubbele hostnaam of hetzelfde ipadres.
Bij windows kun je in een DOS(CMD) scherm ipconfig /all controleren wat je hostnaam is. Ondanks je dhcp kan het zijn dat je op een van de pc's een vast ip adres hebt ingesteld?
 
Hoi limbohoward,
is je probleem al opgelost? Het lijkt op een dubbele hostnaam of hetzelfde ipadres.
Bij windows kun je in een DOS(CMD) scherm ipconfig /all controleren wat je hostnaam is. Ondanks je dhcp kan het zijn dat je op een van de pc's een vast ip adres hebt ingesteld?
inderdaad vast ip adres. Oplossing?
 
zorg dat alle aangesloten apparatuur op DHCP staat of zorg dat het dubbele adres niet voor komt door een van de dubbele aan te passen naar een nummertje hoger. bv van 192.168.1.6 naar 192.168.1.7.
Als de helft wel op dhcp staat en je toch een vast ipadres wilt gebruiken, kies dan een adres hoog in de range. bv 192.168.1.200. dhcp geeft altijd adressen van laag naar hoog uit dus voordat je de 200 hebt bereikt, moet je al 199 apparaten in je netwerk hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan