Draadloos netwerk probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Clin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Clin

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
Beste,

Ik heb thuis een:

draadloze linksys router + laptop windows 7 + laptop windows vista + draadloze laserprinter hp + iphone.

De laptop die op windows 7 draait, de laatste aanwinst, heeft nog geen problemen gegeven.

Maar wanneer ik de laptop met windows vista aanzet vindt hij meestal niet dadelijk een verbinding met het internet. Netwerkcentrum geeft weer dat er alleen maar lokale verbinding is, dus geen internetverbinding. Dit is soms na enkele minuten wachten verholpen, dan verbindt hij zich dus automatisch met het internet. Maar meestal moet ik enkele keren verbinding verbreken met mijn router en opnieuw verbinden totdat er dadelijk een verbinding met het internet gemaakt wordt. Dit is redelijk vervelend, zeker omdat ik denk dat mijn draadloze printer hetzelfde probleem heeft. Soms start de printopdracht meteen, soms gebeurt deze gewoon niet. Dan liggen er enkele uren/dagen later opeens enkele printouts, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ook wanneer ik met een iphone verbinding maak werkt dit meestal wel (draadloze verbinding oke), maar wanneer deze al een tijdje verbonden is met het thuisnetwerk moet ik even wifi aan en uit zetten om het weer werkende te krijgen op de iphone. Dus het lijkt mij dat ook de iphome soms de verbinding met het internet, maar niet met het thuisnetwerk, verliest.

Tot voor kort was er een desktopcomputer in het netwerk, die rechtstreeks was aangesloten op de router, maar deze is sinds kort verdwenen. Het internetprobleem is niet veranderd door het weglaten van de pc in het netwerk.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Wanneer ik de laptop of iphone ergens anders laat verbinden met een draadloos netwerk stelt dit probleem zich niet.

Het betreft een Linksys router, WPA2

Misschien de drivers van alle WiFi apperaten updaten

Mijn ervaring met vista is, de beveiliging moet je precies zo overnemen zoals je ze in je router hebt gezet.
M.n. tkip/aes.

Wellicht moet je dat op je andere apparatuur ook even nalopen.

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik heb de firmware geupdate, met de laptop heb ik voorlopig geen moeilijkheden meer gehad na herhaaldelijk aan en uitzetten enz. De printer werkt eveneens normaal voor het ogenblik.

Wel heb ik nog steeds hetzelfde probleem bij de draadloze internetverbinding met de iphone.

De instellingen voor beveiliging heb ik nagekeken. Via de modeminstellingen vind ik terug 'TKIP of AES' en niet AES of TKIP afzonderlijk.
In mijn Vista instellingen staat er AES ingesteld. Is het noodzakelijk dat ik deze op TKIP zet of maakt dat niets uit?

Mvg

Dat zou in principe niets uit moeten maken, echter was dat mij mij wel het geval.

Welk type iphone is het? Gebruikt je router DHCP? Zijn er ook apparaten in je netwerk van een statisch ip voorzien? Heeft elk apparaat een unieke naam? Het kan zijn dat ze elkaar in de weg zitten.
Wat ook kan is dat je router meerdere wifi-standaarden ondersteund, maar forceer hem bijv. eens op Wifi G, in eerste instantie zonder beveiliging. Kijken of alles werkt. Zoja, dan een stapje verder, dan zet je WPA2 weer aan, enz.

Welk type iphone is het? Gebruikt je router DHCP? Zijn er ook apparaten in je netwerk van een statisch ip voorzien? Heeft elk apparaat een unieke naam? Het kan zijn dat ze elkaar in de weg zitten.
Wat ook kan is dat je router meerdere wifi-standaarden ondersteund, maar forceer hem bijv. eens op Wifi G, in eerste instantie zonder beveiliging. Kijken of alles werkt. Zoja, dan een stapje verder, dan zet je WPA2 weer aan, enz.

Het gaat om een Iphone 3GS, maar elders doet het probleem zich niet voor...
Hoe kan ik zien of er apparaten zijn met een statisch ip adres?
Elk apparaat heeft een eigen naam normaal gezien,
Laptops met verschillende namen, printer, iphone.

Bij mijn router instellingen vind ik terug:

DHCP ingeschakeld
Gemengd, Uitschakelen, Alleen B, Alleen G.
=> dit stond tot nu op gemengd, maar ik heb het net veranderd in 'Alleen G'. Zou dit een verschil kunnen maken?
Kanaal: staat al enkele maanden op 6.

Bedankt voor je reply

Laatst bewerkt:
Wat er ook vaak gebeurt:

Laptop opstarten, in plaats van dadelijk internetverbinding: Alleen lokaal of 'beperkte verbindingsmogelijkheden', nl. het symbooltje met gele driehoekje in taakbalk.
Soms gaat dit na enkele seconden weg en komt er een 'blauwe wereldbol' in de plaats en werkt alles perfect, andere keren lukt dit pas na een vijftal keer herverbinden etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan