Draadloos netwerk repeat

Status
Niet open voor verdere reacties.

appievdmey

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Ik heb een probleempje...

Ik heb in mijn meterkast een Linksys Wireless-G ADSL-gateway staan, hij werkt perfect.

Er gaat een netwerk kabel helemaal naar boven, en dan in een switch. Daar wordt alles gedeeld door het huis, naar bijna elke kamer in het huis. Maar iedereen in het huis heeft nu een laptop, met draadloos internet, dus er wordt geen gebruik meer gemaakt van de netwerk kabels...

Nu wil ik deze draden weghalen, want ze lopen met een kabelgoot over me muur heen, maar ik heb dus een probleempje, er staat een printserver boven, die aangesloten is op de switch, op deze printserver staan 2 printers...

Toch wil ik de kabels weg hebben, en omdat het draadloze signaal boven zwak was, dacht ik aan een soort repeater (die draadloos signaal oppikt van de Modem, en ook weer uitzend voor de laptops) en een netwerk uitgang voor de printserver...

Ik had nog een Zykel B-2000 V.2 , maar nu ik niet hoe ik hem in moet stellen, of dat het uberhaubt wel kan...

Als je hem installeert met je een netwerk kabel vanuit je modem in de access point doen. Dat gaat allemaal goed, en draadloze verbinding maken ook, maar zodra ik de stekker ertussen uit haal, dan heb hij geen signaal meer. Het lijkt wel alsof hij een signaal maakt, maar dat hij geen signaal binnenkrijgt...

Wie kan mij helpen?

Sommige routers kun je als range extender instellen, maar de meeste niet.
Die routers zijn er niet op gemaakt om draadloos signaal op te pikken en dan weer door te geven.
Voor de zyxel weet ik dat niet, de link naar de handleiding werkt niet bij mij.

Een voorbeeld van een apparaat wat dat wel kan is deze range extender van d-link
Je zou ook nog wat met externe antennes kunnen proberen om je bereik te vergroten, maar veel goedkoper is dat niet.

mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan