Draadloos netwerk surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantisskylab

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Hallo,

Ik surf draadloos met een notebook met een WEP beveiliging -128 bits. Indien men dikwijls bancaire verrichtingen uitvoert is dit wel veilig genoeg ? (vergeleken met een netwerkkabel.)
In het gebouw zitten er veel draadloze netwerken. Kan iemand deze gegevens onderscheppen vb: ook van een webcam of streaming radio en omzetten bij hem ?
In deze materie ben ik een beetje leek.
Volgens de helpdesk van mijn provider zou mijn modem een reset doen indien iemand zou proberen driemaal in te breken tussen de draadloze modem en notebook.
Klopt dit ?

bedankt voor de toelichting.

Dirk

Over het algemeen wordt de WEP-beveiliging niet als veilig beschouwd. Indien mogelijk kan je overstappen naar WPA-beveiliging. Over de instellingen van je modem kan ik niets zeggen, omdat er geen type bekend is en omdat alle instellingen kunnen verschillen.
Groeten,
Martin

beveiliging draadloos netwerk surfen

Hoi,

hangt en beetje van je router/modem af raad je aan van keer sniffer te zoeken op het internet dit te gebruiken op en ander pc bv effe surfen en gegevens in site ergens in te vullen.
Je zit nog wel in je eigen netwerk dan en dan kun je reeds kijken of je pc opzich al goed beveiligd is indien dat het geval is hoef je je niet bepaald zorgen te maken.

cheers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan