Draadloos netwerk (+systeemherstel) werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

magical

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hi iedereen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende; vanochtend startte ik zoals gewoonlijk mijn Windows XP laptop op, die ik de avond daarvoor normaal afgesloten had. Het is nu op de een of andere redenen niet mogelijk om verbinding te maken met het internet.

Via apparaatbeheer zag ik ik een rood kruisje bij een netwerk kaart, de andere had een geel uitroepteken (de namen van deze netwerkkaarten zeggen me niets..). Beide heb ik ingeschakeld en/of opnieuw geïnstalleerd, nu geeft windows aan dat ze allemaal correct werken. Echter doet het internet het nog steeds niet.

Ook is het niet mogelijk om een systeemherstel uit te voeren (ook niet in veilige modus) Ik krijg de volgende foutmelding:

"De computer kan niet worden beveiligd met Systeemherstel. Start de computer opnieuw op en voer Systeemherstel vervolgens opnieuw uit"

Dit heb ik meerdere malen geprobeerd, zonder resultaat..

Ook heb ik via Deze computer --> Eigenschappen --> Systeemherstel gecontroleerd of het niet uitgeschakeld was. Maar het staat wél aan.

screen(1).JPG

Op de achtergrond van de foto/bijlage is er te zien dat het netwerk niet werkt (hier stonden voorheen 3 netwerken, nu is het er één met een rode kruis)

Jullie begrijpen vast dat ik echt een amateur ben op het gebied van computers. Kan iemand me helpen??
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn draadloos netwerk weer werkt? Is evt. mijn netwerkkaart kapot? Wifi werkt wel op andere apparaten.

Dank jullie wel!

Hi Tinussss,

Ik heb me gek gezocht naar het kabeltje, maar niet kunnen vinden omdat we die nooit gebruiken. Dus helaas niet kunnen uittesten :confused:

Apparaatbeheer netwerkkaarten

screen12.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Vertel ons wat er nú staat. Als er alleen LAN verbinding staat, dan is je draadloze verbinding niet in beeld.
Staat draadloze verbinding er wel: Rechtsklik op de draadloze netwerkverbinding en lepel even op welke opties er in beeld verschijnen die níet 'grijs' zijn (dus welke opties je kunt activeren/gebruiken).

Verder nakijken of er een schuifje of knop of toetscombinatie etc. nodig is om de draadloze netwerkverbinding te activeren, want in Apparaatbeheer staat hij namelijk wel....

Indien niets werkt van bovenstaande, klik dan 1x op Broadcom 802.11b/g WLAN in Apparaatbeheer, en druk dan op Del.
Op de vraag of je 'm verwijderen/deïnstalleren wilt, kies bevestigend.
Daarna de pc herstarten zodat het apparaat weer wordt herkend en geïnstalleerd en dan dan weer in ncpa.cpl kijken of hij daar nu wél staat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hi, dank voor je reactie!

Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl

Er gebeurd niets. Ook niet wanneer ik eerst CMD uitvoer, en vanuit daar ncpa.cpl invoer.

Wel heb ik ondertussen de draadloze netwerk zien terug te krijgen tussen mijn netwerken. Via apparaatbeheer heb ik gekozen voor de eigenschappen van "Broadcom 802.11b/g Wlan" en vanuit daar de 'vorige stuurprogramma' herstelt.

Wanneer ik verbinding probeer te maken (of voor herstellen kies) krijg ik de melding dat ik de "Wireless zero configuration service" moest starten (gedaan via uitvoeren --> services.msc) bij het 'verbinding maken met een netwerk' overzicht (zie rechts op de foto) Nu ben ik weer een stap verder, echter staat er nu al enige tijd "status: netwerkadres verkrijgen". Heb daarom de laptop even opnieuw gestart, maar moest weer 'opnieuw' beginnen; Wireless zero configuration starten -> Netwerk herstellen -> Status: netwerkadres verkrijgen.. (al 20 minuten)

screen55.jpg

Verder nakijken of er een schuifje of knop of toetscombinatie etc. nodig is om de draadloze netwerkverbinding te activeren, want in Apparaatbeheer staat hij namelijk wel....

Ja, het knopje staat altijd gewoon aan. Vaker aan/uit geprobeerd ook.

Indien niets werkt van bovenstaande, klik dan 1x op Broadcom 802.11b/g WLAN in Apparaatbeheer, en druk dan op Del.
Op de vraag of je 'm verwijderen/deïnstalleren wilt, kies bevestigend.
Daarna de pc herstarten zodat het apparaat weer wordt herkend en geïnstalleerd en dan dan weer in ncpa.cpl kijken of hij daar nu wél staat.

Voordat ik de laatste stap uitvoer.. is het probleem met bovenstaande uitgevoerde stappen misschien wat duidelijker?
ncpa.cpl werkt namelijk niet, ik heb ook geen windows cd om het eea. opnieuw te installeren.

Ik heb met Tele2 gebeld, in de hoop dat zij misschien een oplossing wisten. Maar zij verwezen mij naar de fabrikant HP, zij zouden mij een download link naar drivers moeten geven. Morgen wil ik wel een poging doen om te bellen, maar ik heb allang geen garantie meer. Op de website staat ook aangegeven dat je voor downloads perse een garantie moet hebben.. :s

Je allereerste schermafdruk is hetzelfde als wat ncpa.cpl hoort op te leveren (overzicht met LAN-verbinding etc.) Dus ook al reageert Windows niet op mijn commando (had hij wel moeten doen, overigens) kom je er blijkbaar op een andere manier ook. :)

Verwijderen van de adapter in Apparaatbeheer heeft nu geen zin meer, nu je een vorige versie van de driver teruggezet hebt.

M.b.t. drivers: Geen idee of deze werken voor XP, maar ik heb hier BroadcomWLAN.zip neergezet die je kunt downloaden, uitpakken en dan proberen in Apparaatbeheer te gebruiken bij het updaten van de driver van die Broadcom 802.11b/g WLAN adapter.

Tijs.

M.b.t. drivers: Geen idee of deze werken voor XP, maar ik heb hier BroadcomWLAN.zip neergezet die je kunt downloaden, uitpakken en dan proberen in Apparaatbeheer te gebruiken bij het updaten van de driver van die Broadcom 802.11b/g WLAN adapter.

Tijs.

Dank je wel :) Ik heb een poging gedaan.. Maar het is me niet helemaal gelukt.

Apparaatbeheer --> Broadcom xxx --> Stuurprogramma bijwerken --> Ik wil zelf kiezen --> Map opgegeven waar de bestanden (gedownload via bovenstaande link) in staan. Ik krijg de volgende melding:

screen5656.jpg

Ok, hij is voltooid. Helaas zonder resultaat..

Hij is nog steeds druk aan het zoeken. "Netwerkadres verkrijgen... "

Ik vraag me af welke versie XP je hebt. Je moet minstens Service Pack 2 geïnstalleerd hebben om WPA2 beveiligde netwerken te gebruiken.
Start -> Uitvoeren -> winver
vertelt je op welk SP (=Service Pack) niveau je zit.

Verder: Als je toch SP2 of SP3 geïnstalleerd hebt staan, doe dan het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
in het CMD-venster:
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Sluit het CMD venster en start de computer opnieuw op. Kijk of het dan wél mogelijk is te verbinden met je wifi netwerk.

Tijs.

Mooi dat het probleem verholpen is.

Geef de vraag nog even "Zet status opgelost".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan