draadloos netwerk te klein signaal ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

solange

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Hallo,
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb vandaag het volgende aangekocht :
Speedtouch 585 (i) v6 wireless ADSL2 + Gateway, die succesvol is aangesloten op mijn hoofdcomputer. (zeer snelle verbinding met internet, wel gekoppeld via traditioneel kabeltje)
Aan een tweede computer heb ik het volgende gekoppeld : DLink DWA-140 wireless N USB mini adapter en alles juist geconfigureerd.
Toch is de verbinding met internet op deze tweede computer zeer zwak. In het configuratiescherm van DLink wordt gemiddeld tussen 2 en 11 % aangegeven. Toch is de snelheid soms heel goed, andere keren dan weer nihil of zelfs verbroken. Downloaden is dus kwasi onmogelijk zo, bellen met Skype eveneens....
Wat kan de oorzaak zijn ? De twee kamers liggen op dezelfde verdieping, doch er zijn enkele muren tussen.
Is de Speedtouch te zwak of is het de DLink ? En, last but not least, wat kan een oplossing bieden.
Alvast bedankt voor snelle reacties (kan eventueel morgen de DLink nog gaan omruilen indien nodig)
Groetjes uit Luxemburg,
Solange

Zit er een betonnen muur tussen of iets dergerlijks ??

Welk materiaal er hier in het huis zit weet ik niet, maar het zijn wel stevige muren, inderdaad.
Hebben de laatste dagen nog wat geprobeerd, en alhoewel signaal +/- 5 % loopt het internet als een trein. De groene blokjes rechts onderaan het scherm zijn echter nooit zichtbaar. Heel raar....
Het enige nadeel is dus het regelmatig uitvallen van de connectie. Dan wachten we zo'n dertig seconden en dan is er terug verbinding.
Het werkt dus, zij het met stoornissen.

groetjes,
Solange

Tsja dan word het moeilijk, ik weet wel dat er met de draadloze routers van Linksys erg veel problemen zijn, anders moet je even via google je router of modem versie intikken en even kijken of er andere foras af helpsites zijn welke je verder kunnen helpen.

Ik ga binnekort over op draadloos, i.v.m een sneller internet abo + bellen, dus dan kan ik me ook wat meer in draadloos verdiepen, misschien heb ik dan wat meer antwoorden, want sloom internet is irritant.

waar ik trouwens wel aan denk, word er op andere pc's zwaar gedownload ??

Tsja dan word het moeilijk, ik weet wel dat er met de draadloze routers van Linksys erg veel problemen zijn, anders moet je even via google je router of modem versie intikken en even kijken of er andere foras af helpsites zijn welke je verder kunnen helpen.

Ik ga binnekort over op draadloos, i.v.m een sneller internet abo + bellen, dus dan kan ik me ook wat meer in draadloos verdiepen, misschien heb ik dan wat meer antwoorden, want sloom internet is irritant.

waar ik trouwens wel aan denk, word er op andere pc's zwaar gedownload ??

Heb al wel wat gegoogled op de router en die blijkt niet echt van schitterende kwaliteit te zijn. Het was echter de enige die ik kon nemen via mijn provider (tenzij ik onafhankelijk koop, maar dan geven zij geen support).

Op mijn PC (die verbonden is met diezelfde router via kabel) wordt wel wat gedownload en hier geen enkel probleem. Tegelijkertijd zitten we echter weinig op internet.

Bedankt voor jouw reacties en tips !
groetjes uit Luxemburg
solange

Oke je kan altijd nog een nieuwe router/modem kopen, die support van je provider stelt toch geen **** voor.

Suc6 :thumb:

Oke je kan altijd nog een nieuwe router/modem kopen, die support van je provider stelt toch geen **** voor.

Suc6 :thumb:

Klopt volledig :rolleyes: Die support bij de provider heb ik ondertussen al ondervonden....

Groetjes,
solange

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan