Draadloos netwerk traag, vol bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi,

Wij hebben thuis een DLink Dir-665 staan, en maken gebruik van het draadloos netwerk met onze laptops. Normaal gesproken krijg ik met speedtest.net grofweg deze uitslagen:

Echter, en dat gebeurt de laatste tijd steeds vaker, is het internet af en toe heel erg traag, en mag ik blij zijn als ik uberhaupt een webpagina kan laden. Programma's als MSN Messenger verliezen om de 10 minuten de verbinding. Het vreemde is, de signaalsterkte die Windows aangeeft, is wél 'Uitstekend' (5 streepjes, soms 4). Dit gebeurt dan met een afstand van laptop naar router hemelsbreed zo'n 3 meter, en één verdieping verschil. Wanneer het internet traag is, kan ik ook een halve meter naast de router gaan staan, maar dat helpt nog niet. Het 'bedraadde' internet werkt op dat moment nog wel uitstekend.

Op mijn telefoon heb ik een 'Wifi Analyzer', en die adviseerde mij om van kanaal 6 naar kanaal 1 of 13 te switchen, aangezien er meer netwerken in de buurt zijn. Dit helpt ook niet.

Hoe kan ik dit oplossen? Ligt het aan de storing van andere netwerken en zo ja, kan ik dit voorkomen?

Alvast bedankt

Gebeurt dit bij één specifieke laptop of geldt het probleem voor alle via Wifi verbonden apparaten?

Mocht het alleen een laptop zijn zul je het probleem daar moeten zoeken, hebben meerdere systemen er last van zul je het bij de router moeten zoeken.

Nee het zijn inderdaad meerdere laptops die hetzelfde probleem hebben. Wat ik bij de router zou moeten zoeken/veranderen zou ik niet weten..

[edit]Met die router heb ik trouwens wel meer problemen, dat windows het netwerk niet eens ziet, waardoor ik eerst de netwerkadapter moet uitschakelen en weer in moet schakelen voordat hij het netwerk laat zien..

Laatst bewerkt:
Normaal zou het downloaden sneller moeten zijn dan het uploaden tenzij je internetprovider een downloadlimiet heeft ingesteld binnen je abonnement,ik zou dus zeker eens contact opnemen met je internetprovider.
Edit: al eens een firmware update geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Nee dat klopt wel, een testje met bedraad internet levert dit op:

We hebben een 35Mb/s abonnement, en op gunstige momenten kunnen we down- en uploaden met 4MB/s.

Ik zal eens kijken naar die firmware update, dit heb ik al eens gedaan, maar ik zie dat er weer een nieuwe versie uit is!
Bedankt voor de tip in ieder geval :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoop voor je dat 't wat uithaalt,anders zou ik 's testen met een ander merk (evt. geleende) router.
Succes ermee en laat ff weten of het heeft geholpen.

Tot nu toe nog geen last meer gehad, maar dat kan altijd nog komen. De enige instelling die veranderd is, is dat ik ipv mixed b/g ook n aan heb staan. We zullen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan