Draadloos netwerk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi,

Gisteravond bezig geweest op de laptop van mijn buurman. Draadloos is hij niet vooruit te branden en ik kan geen oorzaak vinden.
Drivers up to date, energie beheer op maximale prestaties, laptop 100% vrij van malware, wlan kaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, diverse netwerken geprobeerd.....
Bedraad werkt hij gewoon 100%

Mis ik iets?

T

Probeer eens met een andere laptop/tablet o.i.d. te browsen kijken of dit wel goed gaat? Zoja dan ligt het aan de computer, wellicht herinstallatie Windows (is het makkelijkste vind ik). Als ik het met andere devices is ga dan eens een paar meter van de router staan kijk of het dan nog steeds slecht gaat. Als het dan nog slecht gaat, kun je eens in de router het kanaal veranderen bijvoorbeeld. Ook kun je de router eens resetten natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Nog niet helemaal volledig geweest zie ik.
Andere laptops werken prima. Ander kanaal heeft geen zin en heb zoals eerder gezegd meerdere netwerken geprobeerd waaronder die van mijzelf. Resetten is zinloos......
En natuurlijk ga ik hiervoor niet gelijk een herinstallatie doen ;)

sorry dan weet ik het ook niet, enige wat je zou kunnen proberen is systeemherstel, naar een datum te zetten wanneer hij nog goed functioneerde.

Algekeken bij de configuratie van de draadloze netwerk kaart of deze op automatisch staan en niet toevallig op half duplex? Anders daar even met de snelheden spelen. (10/110 Mbit, full of half duplex)

sorry dan weet ik het ook niet, enige wat je zou kunnen proberen is systeemherstel, naar een datum te zetten wanneer hij nog goed functioneerde.

Geeft niet, fijn dat je mee denkt :thumb:

@Crash, waar kan ik dat precies vinden ?

Bij netwerkadapters > eigenschappen van de kaart > configuratie > Geavanceerd > Snelheid & duplex.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan