draadloos netwerk tussen pc met xp en pc met vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo

Ik heb een vaste computer met besturingssysteem xp. Er is een router op aangesloten en ik kan er perfect mee op internet surfen. Nu wil ik via die router ook draadloos surfen op mijn laptop met besturingssysteem vista.
En ja, dat gaat niet, nochtans is de router perfect ingesteld, ik heb reeds probleemloos een draadloze netwerkverbinding kunnen maken met een andere laptop met besturingssysteem xp...
Het vreemde is dat ik toch al enkele keren met die laptop met vista verbinding kon maken met de router, maar een volgende keer lukt het dan weer niet meer... De laptop met vista detecteert ook altijd de router en de signaalsterkte is uitstekend.

Nog iets opmerkelijk is dat als ik mijn laptop met vista verbind met de router via een netwerkkabel, ik probleemloos op internet kan.

Heeft iemand ervaring hiermee?

alvast bedankt

Heb je op de laptop je draadlossnetwerk wel goed ingesteld, voer de gegevens eens opnieuw in zoals je netwerkkey enz.
Het is namelijk vreemd dat je het netwerk wel ziet dus ik vermoed dat je de gegevens niet goed hebt ingevoerd.

wel verbinding bij opstarten

Als ik mijn laptop (met vista) opstart krijg ik wel verbinding met het draadloos netwerk. Maar als ik dan mijn verbinding verbreek kan ik niet meer opnieuw een verbinding maken (tenzij ik de laptop opnieuw opstart). Hoogst waarschijnlijk is het software die de verbinding dan tegenhoudt. Iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan uitschakelen?

(Het kan geen firewall zijn want die heb ik al eens uitgeschakeld, zonder succes.)

probleem opgelost

Het probleem is opgelost door een driverupdate voor mijn draadloze netwerkkaart van de website van hp te installeren. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan