Draadloos netwerk valt (bijna) uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dieterken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Om de paar minuten komt de snelheid van mijn draadloze verbinding op 2 Mbps te staan, en even later valt hij dan uit. Als hij op 2 Mbps staat heb ik eigenlijk ook al geen verbinding meer met het internet. Wat kan ik hier aan doen?

controleer eens of er niet metaal tussen zit. Dat kan de verbinding verstoren. Probeer het eens opnieuw te installeren. En zet de router + ontvanger eens op een andere plaats. ( Kan ook eens een andere USB- poort gebruiken.

GooGooJansen

Kanaal veranderen hielp bij mij in elk geval om de verbinding stabieler te maken. Zeker een aanrader. Probeer wat kanalen uit en kijk of het wat uitmaakt/welke het optimaalste is. Het volgende hielp hier ook:

- Als je ontvanger een USBding is, probeer hem, als ie dat al niet is, direct aan te sluiten op je pc, in plaats van hem aan een USBkabel te hangen.
- Je verzender verplaatsten. Bij ons stond hij dus vlak naast de kast van de pc beneden. We hebben hem hoger gezet en m'n connectie schoot 20% omhoog en de snelheid met 20 Mbps.
- Rommel wat met de antenne van de verzender, dat kan gigantisch veel uitmaken.

Succes. :) Anders zijn er ook van die verstekende antenne's op de markt, voor zover ik begrepen heb. Ik overweeg deze ook te kopen om het signaal optimaal te maken. Misschien informeren bij een goede computerwinkel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan