Draadloos netwerk valt steeds uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schimm

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Ik heb via Casema een Motorola SBV 5120 E Surfboard en kabelmodem gekregen en deze met een ASUS wireless router WL 500g 54 mbps gekoppeld om zo via een kabel naar de vaste P.C. en draadloos met de 2e P.C. en laptop te kunnen internetten, echter soms wel 4x in een uur maar soms ook maar 1 x per week valt het hele systeem weg en doet hij het pas weer als alles gereset is, hoe kan ik alles continue laten werken en waarom schakeld de wireless router de internetverbinding niet vanzelf weer aan?

De Coax van de Casema, zit aan de Motorola, evenzo de telefoonaansluiting, dan gaat er een linkkabel naar de wireless router alwaar hij dan weer vertrekt met een kabel naar de vaste P.C., in de Laptop en 2e P.C. zitten draadloze netwerkkaarten.

Kijk eens of er misschien een nieuwe versie firmware is te downloaden bij ASUS en installeer die eens, want het word aangeraden om de nieuwste versie te installeren waar dit soort problemen zijn verholpen.

SJJ zei:
Kijk eens of er misschien een nieuwe versie firmware is te downloaden bij ASUS en installeer die eens, want het word aangeraden om de nieuwste versie te installeren waar dit soort problemen zijn verholpen.
Ik ga het meteen proberen, bedankt alvast

Dan moet je in de router naar update bios gaan dan naar de file waar je die hebt neergezet en dan updaten klikken zorgt wel dat je effe geduld hebt want de router gaat herstarten ONDERBREEK dit proces NIET!!!

Handleidingen http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Bios: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Volgens mij moet je deze hebben.Maar het is beter als je even op serienummer zoekt kan het helemaal niet mis gaan .

Version 1.9.2.7 2004/12/08 update
OS All
Description WL-500g English Firmware Version, version 1.9.2.7 Note: The zip file contains the firmware,Asus Speaker Express quick guide(English), Bandwidth Management quick guide(English, ASUS Speaker Express installation file and USB Speaker_Compatiblelist
1. Add: Wireless Speaker.
2. Add: WMM/WPA2 Support.
3. Add: Bandwidth Management
4. Add: MAC Filter for LAN and WLAN
5. Add: Local port for Virtual Server
4. Fix: monitor for WAN Die and Web Cam die

Note1: Using this firmware on WL500g, the range of wireless transmission will be shortened because of the power of tx is lower.
Note2: The Wireless speaker support aiff, asf, asx, au, avi, dat, mp3, mpeg, wav, wma, wmv and DO NOT support mid
File Size 5.53 (MBytes)
Download from Global USA Europe China

Tobberman zei:
Dan moet je in de router naar update bios gaan dan naar de file waar je die hebt neergezet en dan updaten klikken zorgt wel dat je effe geduld hebt want de router gaat herstarten ONDERBREEK dit proces NIET!!!

Handleidingen http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Bios: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Volgens mij moet je deze hebben.Maar het is beter als je even op serienummer zoekt kan het helemaal niet mis gaan .

Version 1.9.2.7 2004/12/08 update
OS All
Description WL-500g English Firmware Version, version 1.9.2.7 Note: The zip file contains the firmware,Asus Speaker Express quick guide(English), Bandwidth Management quick guide(English, ASUS Speaker Express installation file and USB Speaker_Compatiblelist
1. Add: Wireless Speaker.
2. Add: WMM/WPA2 Support.
3. Add: Bandwidth Management
4. Add: MAC Filter for LAN and WLAN
5. Add: Local port for Virtual Server
4. Fix: monitor for WAN Die and Web Cam die

Note1: Using this firmware on WL500g, the range of wireless transmission will be shortened because of the power of tx is lower.
Note2: The Wireless speaker support aiff, asf, asx, au, avi, dat, mp3, mpeg, wav, wma, wmv and DO NOT support mid
File Size 5.53 (MBytes)
Download from Global USA Europe China
het is al wat laat nu maar ga het zeker dit weekend proberen, je hoort nog van me, alvast bedankt voor de tijdsinvestering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan