draadloos netwerk valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarQuis

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
hallo allemaal

ik heb een vraagje over een draadloos netwerk

het volgende

mn buurvrouw deel al een tijd het draadloos netwerk met de boven buurman en dit ging best heel goed maar nu is er denken we iemand bij gekomen met een sterk signaal en denken we dat dit stoort

want het andere signaal verbreek steeds de verbinding van het netwerk en stoort dus , ik weet verder niet of ik het zo goed uitleg maar weet iemand wat je er aan kan doen ?

alvast bedankt voor de hulp

robert

Beveilig het draadloze netwerk goed!
Dit kan je in de settings van de router doen.

Suc6

waar de draadloos modem /router staat is er geen storing
en het netwerk (upc) is met een sleutel beveiligd

Ga naar www.metageek.net en download daar inSSIDer en kijk de draadloze netwerken in de buurt eens na. Het kan zijn dat er iemand op hetzelfde kanaal zit namelijk met een sterker signaal en dan zal je het kanaal moet wijzigen.
Met dit programma zie je alle netwerken en hun sterkte en op welk kanaal deze zitten. Dat kan dus een oorzaak van je storing zijn.
Het heeft verder niks te maken met je beveiliging.

ja dat kan ik dus zien bij beschikbare netwerken

maar de boven buur heeft er geen last van maar die zit dichterbij de router/modem

maar hoe verander ik het kanaal dan ?

ja dat kan ik dus zien bij beschikbare netwerken

maar de boven buur heeft er geen last van maar die zit dichterbij de router/modem

maar hoe verander ik het kanaal dan ?

Inloggen in je router via je browser en daar wijst het zich "bijna" vanzelf. Ik kan je nu niet vertellen hoe het precies gaat want dat verschilt per router. En dat de ene geen last heeft en de ander wel kan dus inderdaad komen omdat de ene op een ander kanaal zit en degene die last heeft op hetzelfde kanaal. Snappie? En bij de standaard weergegeven netwerken in Windows kan je niet de kanalen zien vandaar dat ik je dit programma adviseer.

Laatst bewerkt:
ja duidelijke taal

maar even met de boven buur over hebben of dat wil

die weet er niet zoveel van en ik een klein beetje zal er van komen dat ik het zelf zal moeten oplossen voor hun

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan