Draadloos netwerk valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeligeXFee

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Hallo

Ik heb een kleine probleem, en dat is dat wanneer ik op de draadloos netwerk zit thuis, dat ik soms gewoon ineens geen verbinding heb. Dit gebeurd de ene dag heel veel, en soms weer minder.

Het ligt niet aan onze router, omdat andere in huis gemakkelijk en geen problemen hebben met de draadloos netwerk.

Ikzelf denk dat het komt, omdat er een andere netwerk in de buurt hier is die heel erg sterk is. En dat die daar verbinding mee maakt, automatisch. Maar daar komt hij steeds niet op dus. En dan denkt mij netwerk dat ik nog verbinding heb met hier thuis, maar kan ik niet op internet. Dan moet ik vaak ff laptop herstarten, en dan kan ik er weer op.

Ik heb samen met me vader gezocht naar wat we kunnen doen, dit gaat moeilijk.
We hebben de Netwerkdetectie uitgeschakeld gedaan.
Ik weet niet precies wat die doet, dus kan ik nog wel rustig bij alle andere apparaten komen? Zoals de scanner en printer?

En misschien wat moet kunnen is de automatische verbinding, uit te schakelen.
Dit is nu steeds aangevinkt, maar als ik dat wijzig, verander het terug. :/

Dus weet iemand misschien paar tips wat ik kan doen? =)

je router op ander kanaal zetten hij staat hoogst waarschijlijk op channel 6 verander dat naar 10 of zo netwerk detectie zorgt er bij mijn weten voor dat je andere computers in het netwerk kan vinden dus dat zou ik niet uit zetten

je router op ander kanaal zetten hij staat hoogst waarschijlijk op channel 6 verander dat naar 10 of zo netwerk detectie zorgt er bij mijn weten voor dat je andere computers in het netwerk kan vinden dus dat zou ik niet uit zetten

Het ligt niet aan de router zoals ik zei, omdat andere laptops in ons huis ook draadloos heeft, en gen problemen heeft met de verbinding.

'andere computers' is zo onduidelijk steeds. Bedoelen ze dan andere computers dan demijne? Want ik kan nog steeds verbinding maken met die van thuis.

je zegt in je eerste post dat je denkt dat het komt door een sterk router in de buurt het router is het netwerk omdat alle computer daarop zijn aangemeld zet jij netwerk detectie uit gaat hij niet zoeken in het netwerk en vind hij dus ook niks.
het probleem dat het internet wegvalt licht dus aan de laptop je zou de drivers van de wireless connection device kunnen herinstalleren

Hmm, jah door een andere sterkere router die mijn netwerk stoort. Zoiets.

En volgens mij is er niks aan de hand met de drivers, want ik heb er niks mee gedaan, en het gebeurd ineens na wel zeker 5 maanden. =)

Ik had eerst wel de netwerk detectie aan, nu niet. En toch heb ik wel verbinding met de router van mijn eigen huis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan