draadloos netwerk van pc naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Berichten
453
hoi,

ben al twee dagen aan het proberten om een draadloze verbinding te maken tussen mijn pc en mijn laptop.
heb op de laptop de verbinding voor ad-hoc ingesteld.
hier krijg ik de melding bij status: beperkte of geen netwerkmogelijkheden.
op de pc zegt mijn draadloze verbinding dat hij verbonden is.
er staat: beveiligd computer-naar-computernetwerk
voor dit netwerk is een netwerksleutel vereist.uw computer is met dit netwerk
verbonden.klik op verbinding verbreken als u de verbinding wilt verbreken.

wat doe ik verkeerd of wat vergeet ik?
is de eerste keer dat ik iets met draadloos netwerk doe.
 
hoi,

ben zelf even een paar dagen aan het proberen geweest met de verbinding.
ben nu zover dat ik de gedeelde documenten tussen beide kan uitwisselen via een onbeveiligd draadloos netwerk.
nu wil ik ook het internet draadloos op met de laptop,maar dit lukt nog niet.
er zit in de laptop ook een bedraade netwerk aansluiting,als ik deze gebruik werkt het wel.
maar als ik draadloos via mijn pc wil internetten kan ik de pagina met kan de server niet vinden.
op de pc heb ik dus twee lan verbindingen,de draadloze en gewoon een ethernet kaart.bij welke van de twee moet ik internet delen aanzetten bij eigenschappen?
moet ik bij de laptop ook nog iets doen?
 
Eerst eens een paar vragen:
hoe is je hele configuratie? (Zowel van je Desktop als van je Laptop)

Hoe ben je aangesloten op het internet, via een Acesspoint of router, draadloos?
 
De XPpro PC ook op Ad-hoc instellen.
Zet alle beveiligingen uit evt ook de firewalls.
Beide systemen moeten wel hetzelfde SSID hebben.

Kijk of je dan ook verbinding krijgt...!
Schakel je firewalls weer in en configureer deze eventueel.
Daarna de netwerk beveiliging instellen, op beide systemen moet dit hetzelfde zijn.
Zoals Mac filtering en/of WEP/ WPA /PSK etc etc


succes
 
heb toch maar een accespoint gekocht,zodat de laptop gewoon rechtstreeks op het internet kan.dit alles werkt nu ook,heb alleen nog een onbeveiligd netwerk.
als ik het accespoint en de draadloze kaart van de laptop beide op wep 128 zet krijg ik geen verbinding meer.
dat is me nog niet gelukt.
accespoint is een sitecomwl-006 en de kaart is een conceptronic 11c (con11c)
 
Je moet op beide systemen hetzelfde zetten
WEP open of WEP shared en de key die je gebruikt moet ook hetzelfde zijn
128bits HEX of 128bits ASCI.

Wat je ook instelt zorg dat het op beide systemen hetzelfde is ingesteld en ook met exact dezelfde sleutel.

Als je dan geen verbinding krijgt heb je waarschijnlijk te maken met een protocol die de fabrikant zelf weer eens aangepast heeft.
Je kan dan nog voor een eventueel lichtere beveiliging zorgen. Mac-adres filtering is in elk geval een goede optie om dit er ook bij in te schakelen.

Er zijn verschillende merken die het verrekken om met een beveiliging te comminuceren. Zonder beveiliging doen ze het dan wel goed
Lang leve de standaard :confused:
 
pc animal,bedankt voor je hulp.
zal er in het weekend weer eens voor gaan zitten.
ben bang dat het aan de laptop kaart ligt.ik zou niet weten waar ik daar de netwerk sleutel zou moeten in stellen.
als ik de bijgeleverde software van die kaart instaleer gaat het bij het openen hiervan na installatie mis.dan krijg ik een blauw scherm en start de laptop vervolgens zelf opnieuw op.
 
mario-angela zei:
pc animal,bedankt voor je hulp.
zal er in het weekend weer eens voor gaan zitten.
ben bang dat het aan de laptop kaart ligt.ik zou niet weten waar ik daar de netwerk sleutel zou moeten in stellen.
als ik de bijgeleverde software van die kaart instaleer gaat het bij het openen hiervan na installatie mis.dan krijg ik een blauw scherm en start de laptop vervolgens zelf opnieuw op.

Nieuwe drivers bij de fabrikant downloaden hebt ook zoiets als dit gehad met de nieuwe drivers was het klaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan