Draadloos netwerk verbonden, maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

flame03

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

Nou heb ik het volgende probleem: Ik heb een router gekocht en die wil ik verbinden met de draadloze netwerkkaart in mijn acer pc. Ik merk wel dat m'n netwerkkaart oud is want het ondersteund geen AES dus heb ik ingesteld op de router dat het WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES] ondersteund. onveiliger maar het moet (volgens mij)
bij de configuratiescherm staat dat ik ben verbonden (Met firewall) maar als ik internet opstart staat er dat er geen verbinding is.
wat doe ik fout

Gegevens
Router: Netgear WNR2000 Wireless router
Netwerkkaart: van sweex. het exacte typenummer weet ik niet.
heb ook een printscreen van sommige instellingen op de router bijgevoegdNaamloos.png

Laatst bewerkt:
Type netwerkkaart vind je wel in de hardwarelijst in Windows. Als deze bijvoorbeeld alleen WEP ondersteunt kom je nog nergens.

Als je geen adsl hebt en in Terneuzen woont ga ik er even vanuit dat je bij Zeelandnet zit.

Als je een 'ander apparaat' (router, laptop of pc) op de modem van Zeelandnet wilt aansluiten, moet je eerst de modem uitzetten.
Nadat je het 'oude' apparaat hebt losgekoppeld, zet je eerst de modem weer aan en wacht tot deze vollledig on-line is.
Hierna sluit je de nieuwe router aan: kabel tussen de modem en de WAN- of INTERNET-aansluiting van de router (dat is er altijd maar één) en zet hem aan.
Tenslotte zet je 'pc's of laptops aan en kijkt of je nu wel verbinding hebt.

Of dit werkt is een beetje afhankelijk van de modem die je van Zeelandnet hebt, maar bij de nieuwere is dit de methode.

het modem en de router zijn goed geconfigureerd. (ik kan wel met de wii op internet)

dit is de wireless card
Wireless PCI Card: Sweex Wireless LAN PCI Card 54 Mbps LC700050
Chipset: Ralink RT2500 (zo staat ie ook vermeld bij apparaatbeheer)

Wireless card ondersteund
64/128-bit WEP, WPA, AES, IEEE 802.1x
IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

router ondersteund 802.11g en 802.11n
802.11b weet ik niet zeker

EDIT
Ik heb de router uitgezet en de kabel tussen de router en het modem losgekoppelt en de router uitgezet
en ik heb het modem uitgezet (stekker eruit). en de lan kabel van de router naar de pc losgekoppeld

daarna heb ik het modem aangezet en gewacht tot de goede lichtjes weer branden en we weer een kiestoon hebben bij de telefoon
dan de kabel tussen het modem en de router gekoppeld en de router aangesloten op stroom en aangezet.
dan gewacht tot de router was opgestart en de lan kabel naar de pc aangesloten.

ik ga nu even kijken of ik internet heb op de computer

EDIT

Nog geen internet
maar misschien is het probleem dat ik de ip adressen handmatig heb geconfigureerd
want als ik automatisch ip opvragen doe op de computer staat er 'fout ip adres'

hier een printscreen van cmd van ipconfig. deze gegevens zijn van de computer die via lan is verbonden
Naamloos.png

is dit misschien het probleem? want op mijn pc het ik de ip: 192.168.1.3 gebruikt
want je kan toch niet hetzelfde ip gebruiken?

Laatst bewerkt:
router staat op aes + tkip
want netwerkkaart ondersteund waarschijnlijk geen aes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan