Draadloos netwerk versterken met extra Access Point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systeempje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Draadloos netwerk versterken met extra Access Point

Computermaatjes,

Ik heb momenteel een Access Point staan van Sitecom (Sitecom 300N).
Nu wil ik het signaal versterken aan de andere kant van het gebouw.
Ik heb nog een 300N aangeschaft echter wil het niet werken om deze als versterker in te stellen.

Wij kunnen kiezen uit de volgende modus:
  • Access Point, zo staat de eerste ingesteld, de 2e moet hier neem ik aan NIET op
  • Station-Infrastructure
  • AP Bridge-Point to Point
  • AP Bridge-Point to Multi-Point
  • AP Bridge-WDS
  • Universal Repeater (hier moet hij volgens mij ook niet op want dan maakt hij een extra Wirelesspunt aan).

Wie kan mij helpen?
Waar moet ik de 2e Access Point op zetten (de versterkende zender dus).

De eerste Access Point staat op een switch aangesloten en werkt perfect!

Graag hoor ik van jullie,

Laatst bewerkt:
Hey Systeempje,

En toch moet je volgens mij kieze voor Universal Repeater. Check anders onderstaande links eens;)

Linkje

Freakyenzo,

Ik zie wat je bedoel.

Dan krijg je wel een verbinding erbij + dat je elke keer zelf moet kiezen welke Access Point je wil gebruiken om verbinding te maken.

Daarnaast ben van mening dat hiet niet (goed) gaat werken.
Windows maakt heel vaak zijn eigen favoriete verbinding aan.
Ga jij naar een ander verbinding waar je vol ontvangst zou hebben en de PC vangt net iets op van de andere verbinding (fovoriete) dan blijft windows zelf schakelen ook al wil je dat niet.

Ik weet dit uit ervaring en je kan hier aardig gek van worden.

Maar volgens mij kun je één verbinding echt versterken met een instelling.

Ik denk dat je moet kiezen voor WDS modus. Hierbij blijft kanaalnummer etc. hetzelfde. Wel schijn je er rekening mee te moeten houden dat de draadloze snelheid naar beneden gaat.

Je zult overigens beide kanten hiervoor moeten instellen (dus allebei de apparaten) en mogelijk heb je ook de MAC-adressen nodig (die zullen wel onderaan de apparaten staan op een sticker).

Even wat achtergrond: Die WDS setup heb ik hier ook ooit werkend gemaakt, met 2 Apple Airport Express apparaten, waarbij het apparaat dat aan de Internet-modem hing als 'basis'/master was ingesteld. Had op die manier goede ontvangst overal.

Tijs.

Dnties,

Bedankt voor je tip,

Probleem is nu dat ik beide Access Points op WDS heb gezet, echter krijg ik nu weer 2 verbindingspunten binnen Windows Wireless.

Dan kan je net zo goed 2 losse Access Points (standaard installatie) installeren lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Dan heb je iets niet goed gedaan:
De WDS-'slave' verbindt met hetzelfde netwerk van de WDS-'master' (SSID, kanaalnummer, type beveiliging + MAC adres van de 'master' zijn hier normaal gesproken bij nodig). Zowel de WDS-'slave' als de WDS-'master' horen nu dezelfde netwerknaam over hetzelfde kanaalnummer uit te stralen naar de (Windows) pc's.

Tijs.

Inderdaad Dnties,

Dezelfde netwerknaam hebben ik over het hoofd gezien.
Los daarvan kan ik hem nu toch ook als "Universal Repeater" instellen?

Mag ik ervan uitgaan dat WDS-mode werkend is?

Indien ja, vermeld dan ook de volledige type-aanduiding + (evt.) versienummer van beide draadloze 300n apparaten, want dat heb je in deze discussiedraad nog niet gedaan. Misschien kunnen we dan een setup bedenken waarbij het 2de apparaat als Universal repeater wordt gebruikt.

Tijs.

Beste,

Het is opgelost op de volgende manier:
Op elke verdieping staat 2 300N Wireless Accesspoints van Sitecom.
Deze zijn met elkaar gekoppeld door ze in de WDS-MODE te zetten.
(elkaars mac adressen doorgeven) en het werkt.

Zodra wij er 3 koppelen werkt het niet, wij hebben er voor gekozen om het dus zo te doen!

Status: OPGELOST!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan